Under Stockholms stjärnor!

Under Stockholms stjärnor!

För många stockholmare är uteserveringarna en viktig samlingsplats. Många restauranger och krogar i Stockholm värmer upp sina uteserveringar med hjälp av ledningsburen gas till sina infravärmare. Här möts vänner för att umgås, familjer samlas för att fira speciella tillfällen, och kollegor njuter av after work. Den avslappnade och välkomnande atmosfären gör det lätt att träffa nya människor och dela erfarenheter.

Att besöka uteserveringar i Stockholm är mycket mer än bara att äta och dricka utomhus. Det är en helhetsupplevelse som väver samman smaker, dofter, synintryck och social samvaro i en av Europas mest levande städer.

Varje uteservering i Stockholm har sin egen unika charm och utsikt. Vissa erbjuder panoramavyer över stadens silhuett, medan andra ligger gömda i pittoreska bakgårdar eller vid vattnets kant.

Vi har listat några av våra favoriter. Här kan du njuta av god mat och dryck under stjärnorna, samtidigt som du slipper frysa då gasinfravärmare värmer upp uteserveringarna.

Spesso takbar – Malmskillnadsgatan 38B
Takrestaurangen Spesso ligger på 12:e våningen alldeles intill den ikoniska NK-klockan. Till lokalen hör en fantastisk terrass med en 360-graders panoramavy över Stockholm. Här kan du njuta av en säsongsanpassad Negroni medan du håller värmen under gasinfravärmarna.

Raw Sushi & Grill – Rörstrandsgatan 9
Raw är kända för sin asian fusion som med fördel avnjutes på deras uteservering. Mitt på Rörstrandsgatan ligger denna oas. Inglasningen och gasinframvärmarna gör att du kan uppleva uteserveringen året om! Här möter Japan Europa i en stilren restaurang med färska råvaror i fokus.

Restaurang Esperanza – Odengatan 68
På restaurang Esperanza kan du avnjuta både italiensk mat och italienskt vin, hämtat direkt från vingården i Toscana. Esperanzas uteservering lockar till umgänge fram till småtimmarna. Här kan du smutta på ett glas Grappa under gasinfravärmarnas sken.

Vau De Ville – Norrmalmstorg 6
Mitt i hjärtat av Stockholm ligger Vau De Ville med sin härliga uteservering. Här kan du sitta ute under stjärnorna medan du lyssnar på stadens sorl som pågår runt om kring. Varför inte avnjuta deras fantastiska Psychadelic Apple-cocktail på uteserveringen som värms upp av gasinfravärmare.

Alexandra Svenonius

Presskontakt Director Marketing & Communication +46732671015