Städbranschen Sverige tar nästa steg

Städbranschen Sverige Auktorisation tar nästa kliv

Redan under kvartal 1-2022 har Städbranschen Sverige tecknat avtal med flera leverantörer från olika områden i Sverige, företag som vill vara med i arbetet för ett Rent och Hållbart Sverige. Vår kontrollpart Ensucon AB startar upp de första kontrollerna nu i februari.

Som avtalad medlem till Städbranschen Sverige Auktorisation, där vi genomfört vår baskontroll, där företaget är medlem i Föreningen Städbranschen Sverige, har företaget rätt att använda vår kvalitetssymbol. Beroende på företagets storlek och omfattning kommer sedan den djupare auktorisationskontrollen olika lång tid.

Oavsett storlek eller typ av företag kommer kontrollen vara lika rigorös, ingen kommer ha några fördelar och detta är säkrat genom vår tredje part Ensucon AB och deras opartiska kontrollanter. Löpande över åren kommer sedan slumpvisa kontroller ske, såväl digitala som fysiska. Vi tror på regelbunden kontroll för att säkerställa att de villkor som gäller för ett auktoriserat branschföretag åtföljs.

Ett av företagen som ansökt att auktorisera sig är Samhall AB. Vi ser detta som mycket hedervärt, att Städbranschen Sverige Auktorisation får uppdraget att grundligt kontrollera och genomlysa verksamheten. Som sagt, oavsett storlek eller typ av företag kommer kontrollen genomföras helt opartiskt och lika rigoröst.

Vi hoppas såklart att många fler verksamheter i Sverige vill dra fördelar av att vara auktoriserade hos Städbranschen Sverige Auktorisation, det är en trygghet för verksamheten, beställaren, individen som arbetar hos företaget och samhället.

Alla företag som har rätten till att använda vår kvalitetssymbol har också bekräftat sitt löfte för medverkan i arbetet mot ett Rent och Hållbart Sverige på alla nivåer!

Välkomna ni också!

Städbranschen Sverige Auktorisation