Nytt år och nya möjligheter att kompetensutveckla er personal

Nytt år och nya möjligheter att kompetensutveckla er personal

Vårt eget utbildningsmaterial – köp enkelt i vår webbutik

På Clean & Facility mässan i november förläste Carina Boman Helgesson och Christina Rösand om vårt utbildningsmaterial som finns i vår webbutik.
– Vi pratade framförallt om våra nya böcker Städhandbok Städ, Handbok Hälsa och vårt introduktionspaket Råd & Anvisningar 1 + 2.
Vi båda brinner för yrkesstatusen, kompetensutveckling och branschens utveckling, säger Carina och Christina.

Några av frågorna vi ställde till våra lyssnare:
– Varför är det viktigt med en bra introduktion?
– Varför är det extra viktigt att ta hand om sin hälsa i städyrket?
– Varför är det viktigt med utbildning i städyrket?

Att får en bra introduktion som nyanställd städare eller arbetsledare borde vara en självklarhet, en bra start är av stor betydelse för de skall komma snabbt in i jobbet och är en god investering för båda parter. Vi rekommenderar här vårt material Råd & Anvisningar del 1 + 2. Följer man dessa instruktioner och råd så är vi helt övertygade om att starten blir den bästa möjliga.

Att städarna gör ett bättre jobb om de är friska och mår bra tror jag de flesta av er skriver under på. Handbok Hälsa är en mycket lätt tillgänglig bok med massor av råd just anpassat för de som arbetar i städbranschen. Boken är helt ny och kom ut i höstas.

Till Handbok Hälsa finns också en träningsposter och en träningsfilm anpassat just för städare.

Att se till att städarna får bra förutsättningar att kunna göra ett bra jobb innebär att de måste får en grundutbildning i städningens grunder. Vad innebär det att städa professionellt? Just för detta ändamål har vi tagit fram Städhandbok Städ med ett tillhörande städquiz. Anordna en liten studiecirkel och gå igenom boken tillsammans. Instuderingsfrågorna i boken och städquizet är bra verktyg som kan användas vid dessa tillfällen.

Att lägga lite tid på introduktion, utbildning och städarnas hälsa – lönar sig i längden.

Ovanstående material kan ni enkelt beställa i vår webbutik