H1 tilldelas kvalitetsmärkningen Trygg kundkontakt

H1 tilldelas kvalitetsmärkningen Trygg kundkontakt

Branschorganisationen Kontakta har tagit fram en kvalitetsmärkning som heter ”Trygg kundkontakt”. Denna märkning är framtagen för konsumenterna så att de enkelt kan se vilka företag som bedriver seriös kundservice och telefonförsäljning i enlighet med Kontaktas stadgar och svensk lagstiftning.

För att få använda märkningen Trygg kundkontakt måste medlemsföretagen inom Kontakta årligen visa på god arbetsmiljö, schyssta villkor för personalen i form av kollektivavtal eller motsvarande försäkringsskydd, efterleva föreningens stadgar och svensk lagstiftning samt utbilda minst en person i ledande befattning i Kontaktas introduktionsutbildning.

H1 uppfyller samtliga krav och har därför tilldelats denna kvalitetsmärkning.

Det är väldigt viktigt att vi alla inom branschen jobbar för ett starkt förtroende hos konsumenterna, Trygg kundkontakt är därför en kvalitetsmärkning som vi välkomnar och är stolta över att få använda” säger Mattias Lööv, vd H1.

Marcus Lindqvist

Presskontakt CEO +46 70-252 85 63

Din partner för värdeskapande kundservice

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.

Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 350 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby samt Halden i Norge.

Responda Group

Gullfossgatan 3