Favorit i repris: Det återfunna köket.

Favorit i repris: Det återfunna köket.

Kanske har du redan sett den här kampanjen med det återfunna köket. Vi fick väldigt bra respons på den, så nu kör vi den igen. Vilket på sätt och vis illustrerar vår poäng: fördelarna med att återbruka och tänka cirkulärt.

För att visa att gamla kök är fulla av nya möjligheter byggde vi Sveriges modernaste biogaskök – av övergivna köksdelar. Tillsammans med inredningsdesignern och stylisten Marie Olsson Nylander har vi restaurerat bortslängda pärlor och skapat ett innovativt kök som samtidigt visar på biogasens självklara plats i framtidens hem.

Vi kallar projektet för Det återfunna köket. Där får en gammal restaurangspis ett nytt liv i ett privat kök där skåpluckorna förut inte alls varit skåpluckor och takkronan är gjord av dricksglas. Bänkar och andra ytor har fräschats upp, en brinnande brasa ger en varm atmosfär och återanvända prylar från de mest skilda håll ger köket en alldeles egen själ.

– Att återanvända, restaurera och ge nytt liv till saker vi redan har blir mer och mer självklart i den moderna bostaden. Det är ett hållbart sätt att skapa ett unikt och innovativt hem, där attiraljer både fyller sin funktion och är vackra att titta på, säger Marie Olsson Nylander.

Se mer av köket och projektet.

Alexandra Svenonius

Presskontakt Director Marketing & Communication +46732671015