Världens bästa ultra trail-löpare SILVA:s nya ansikte ut mot världen

Världens bästa ultra trail-löpare SILVA:s nya ansikte ut mot världen

Få idrottsmän tränar så hårt, under så många timmar och under så extrema förhållanden som Ultra Trail-löpare. SILVA presenterar med stolthet världsettan i Ultra Trail, Francois d’Haene, som ny partner.

- Francois d’Haene är en helt exceptionell idrottsman och en mycket fascinerande person. För oss är han den perfekta partnern för att berätta för en global marknad vad SILVA:s varumärke och produkter handlar om, säger SILVA:s vd Patrik Elfwing.

Den 29-årige franske världsettan har mängder av tävlingsframgångar på meritlistan. Till exempel har han vunnit stenhårda Ultra Trail Mont Blanc två gånger. Och i fjol vann han den första upplagan av Ultra Trail World Tour – ett mästerskap som avgörs i en serie extremt krävande lopp runtom i hela världen.

Francois fantastiska resultat fascinerar – inte minst häpnar man över de många timmar av fokuserad träning som ligger bakom hans resultat och insatser. Träningen sker i tuff natur under väderförhållanden som är minst sagt utmanande. Det sätter tuffa krav på såväl utövarna men även på deras utrustning.

Att Francois d’Haene nu väljer SILVA:s produkter för att bäst klara dessa extrema prestationer vittnar om det svenska företagets internationella rykte bland utövarna. SILVA:s pannlampor ger d’Haene det han behöver för att lyckas prestera det lilla extra: låg vikt, extrem tålighet för vind, vatten och kyla, en lång batteritid och inte minst, SILVA:s intelligenta ljusbild.

- Precis som för Francois handlar det för oss om en passionerad vilja att ständigt träna och utvecklas för att bli bättre. Det är vad som krävs om man vill uttrycka i handling det vi uttrycker i ord. Att bli bäst i världen, säger SILVA:s vd Patrik Elfwing.

Mer information om Francois d’Haene hittar du här: http://fr.wikipedia.org/wiki/Fran%C3%A7ois_D%27Haene

För mer information, vänligen kontakta: Patrik Elfwing, vd SILVA SWEDEN, tel: 08-623 43 00 eller e-post: patrik.elfwing@silva.se

Sedan 1933 utvecklar och säljer Silva tillbehör till sport- och outdooraktiviteter. Fokusområdena är löpning, längdskidåkning, cykling, orientering och friluftsliv. Silvas produkter kännetecknas av hög teknisk funktionalitet och innovativ design. Produkterna utvecklas i Sverige med en design och konstruktion som är anpassad för att klara de tuffa påfrestningar som det nordiska vädret och klimatet innebär. Sedan 2011 ägs Silva av Karnell. Läs mer på www.silva.se