Silva har numera en direkt försäljningskanal och kundservice för marknaderna i Tyskland och Österrike.

SILVA satsar på de tysktalande marknaderna

De senaste fem åren har Silva haft ett givande samarbete med Oberalp som distributör i Tyskland och Österrike. Som ett led i företagets tillväxtstrategi har Silva tagit över det strategiska och operativa ansvaret för dessa marknader från och med oktober 2018.

Från oktober 2018 har Silva en direkt försäljningskanal och kundservice för marknaderna i Tyskland och Österrike. Silva har rekryterat Bernhard von Toll som Area Manager och en tysktalande kundservice är upprättad på huvudkontoret i Stockholm.

Bernhard von Toll kommer direkt från Oberalp där han var ansvarig för varumärket Silva. ”Silva är marknadsledande i Skandinavien och alla produkter är utvecklade för att klara krävande förhållanden. De högkvalitativa produkterna i kombination med företagets filosofi passar den tysktalande marknaden väl”, säger Bernhard.

”I den snabbväxande detaljhandeln är det viktigt att ha direkt tillgång till våra nyckelkunder på den viktigaste sport- och outdoormarknaden i Europa. Vi är övertygade att vi med Bernhards kompetens kan stärka varumärket Silva i Tyskland och Österrike och bygga en långsiktig hållbar närvaro i de tysktalande länderna”, förklarar Richard Jägrud, vd på Silva.

LÄNKAR
www.silva.se