Silva och Haglöfs i samarbete kring Adventure Racing-laget Team Haglöfs Silva

Silva och Haglöfs har inlett ett gemensamt samarbete med Team Haglöfs Silva, tidigare Team Silva, ett svenskt Adventure Racing-lag som nått stora nationella och internationella framgångar. Samarbetet syftar till att hjälpa företagens respektive produktutveckling framåt.

Silva och Haglöfs har under vintern inlett ett gemensamt samarbete med Adventure Racing-laget Team Haglöfs Silva. Laget har inte bara nått stora nationella framgångar utan kan till sina meriter även räkna flera andra- och tredjeplatser i VM under de senaste åren. Syftet med samarbetet är att redan under utvecklingsfasen av nya produkter dra nytta av den stora samlade kunskapen som finns i ett lag där samtliga medlemmar är professionella löpare, cyklister och paddlare.

- Det är med stort nöje och tillfredställelse vi hälsar Haglöfs välkomna som en av två huvudsponsorer till laget. Samarbetet med Haglöfs möjliggör att laget kan delta i ytterligare tävlingar och med det en ökad exponering och erfarenhet för ett redan framgångsrikt lag. Samarbetet är väldigt positivt för oss som varumärke men också för vår vidare produktutveckling då vi får en än mer direkt erfarenhet om hur våra produkter fungerar i fler extrema miljöer runt om i världen – vilket i slutändan kommer våra konsumenter och övriga utövare tillgodo, säger Patrik Elfwing, VD på Silva.

Team Haglöfs Silva leds av lagkapten Björn Rydvall. Laget har samarbetat med Silva sedan 2005 och ser fram emot ytterligare en stark sponsor.

- Adventure Racing ställer stora krav på att utrustningen ska vara lätt men även klara de prövningar vi utsätter den för. Vi har länge haft förmånen att använda Silvas produkter och delta i företagets produktutveckling och det väldigt roligt och inspirerande att nu även Haglöfs kliver in som huvudsponsor till laget. Haglöfs har redan idag ett flertal produkter som passar våra önskemål, men vi hoppas ändå kunna bidra även i utvecklingen av nya Haglöfsprodukter, säger Björn Rydvall.

Gilla gärna Silva på Facebook eller följ oss på My Newsdesk, Twitter och YouTube.

För mer information, vänligen kontakta:

Hanna Lundberg, Marknadsansvarig Silva
+46 8 623 43 63