SILVA ny partner till Vasaloppet

SILVA kliver nu in som partner till Vasaloppet.  Företagets förhoppning är att kunna bidra till att ännu fler ska få uppleva hur fantastiskt det känns att passera mållinjen i något av vasaloppen.

- Vi har produkterna som gör det möjligt att träna när man själv vill och hinner utan att begränsas av det tuffa nordiska klimatet, säger SILVA:s vd Patrik Elfwing.

Han ser mycket fram emot att få bli del av vasaloppssammanhanget, som närmast kan beskrivas som en folkrörelse med årligen över 90 000 anmälda deltagare i sina arrangemang. Avtalet som slutits mellan SILVA och Vasaloppet är ett så kallat leverantörsavtal.

-  Vi är mycket stolta över det här nya samarbetet. Vårt mål är att bli en ledande aktör gällande tillbehör för bland annat längdskidåkning, terränglöpning och mountainbike. Vasaloppet är ett lika klassiskt som framåtsyftande sammanhang för alla dessa sporter, säger vd:n Patrik Elfwing.

Svenska SILVA är en av Nordens ledande tillverkare av outdoor & sporttillbehör, bl.a. pannlampor och vattentäta bagar. Fler produkter för SILVA´s prioriterade aktiviteter, såsom Löpning, Cykel, Outdoor och längdåkning har lanserats de senaste åren, många fler är under utveckling.

Som en del av satsningen på att exponera och utveckla sina produkter, slöt  SILVA tidigare i år också ett sponsoravtal med det norska längdåkningslandslaget, av många ansett  vara världens bästa landslag.

Gilla gärna SILVA på Facebook eller följ oss på My Newsdesk, Twitter eller YouTube.

Sedan 1933 utvecklar och säljer SILVA tillbehör till sport- och outdooraktiviteter. Fokusområdena är löpning, längdskidåkning, cykling, orientering och friluftsliv. SILVAs produkter kännetecknas av hög teknisk funktionalitet och innovativ design. Produkterna utvecklas i Sverige med en design och konstruktion som är anpassad för att klara de tuffa påfrestningar som det nordiska vädret och klimatet innebär. Sedan 2011 ägs SILVA av Karnell. Läs mer på www.silva.se