​Silva lanserar sin nya 360°-ryggsäcksserie som ger användaren 360 graders synlighet, skydd och flexibilitet.

SILVA lanserar smart ryggsäcksserie med flexibelt packsystem

Silva lanserar sin nya 360°-ryggsäcksserie som ger användaren 360 graders synlighet, skydd och flexibilitet. Separata tillbehör kan enkelt adderas för extra packutrymme eller för att separera packningen. Ryggsäckarna kan användas oavsett väder och årstid, och passar både för pendling och vandring.

360°-serien består av tre modeller: Orbit, Lap och Loop som finns i olika storlekar. Fästen och öglor på ryggsäckarnas utsida gör det möjligt att fästa vattentäta påsar eller elastiskt mesh-nät – separat sålda tillbehör - för att få mer packutrymme eller separera utrustning.

“Majoriteten av dagens ryggsäckar är antingen utvecklade för stadsmiljö eller friluftsliv. Med våra 360°-ryggsäckar har vi hittat en design och funktion med en perfekt blandning som gör det möjligt att använda ryggsäckarna både i stan och i naturen. Då slipper du köpa en ryggsäck för varje enskild aktivitet.”, säger Marcus Hjortsberg, produktutvecklare på Silva.

Längre version av pressmeddelandet finns som bifogat dokument.

360° koncept
Promofilm