Smini Fly - kompakt och lätt, samtidigt stark nog för löpning i mörker.

Pannlampan Smini Fly vinner ISPO Award för sin innovativa och mångsidiga design

Silvas nya pannlampa Smini Fly har tilldelats ISPO Award för sin cirkulära, kompakta och funktionella design. Den låga vikten på endast 38,5 gram och ljusstyrkan på 250 lumen gör Smini Fly till en pålitlig följeslagare under löprundor och vandringar, samt en smart backup-lampa under lopp.

ISPO-juryns motivering:
"Silva har lyckats packa in en mängd funktioner i denna lilla pannlampa, vilket gör den intuitiv att använda och enkel att hantera i rörelse. Vi älskade även den fräscha designen, det cirkulära materialvalet och den moderna färgpaletten på Smini Fly."

Superlätt pannlampa med smarta detaljer
Med sina 38,5 gram är Smini Fly Silvas lättaste pannlampa och den kompakta designen gör att den ryms i handflatan. Den har en ljusstyrka på 250 lumen med Silva Intelligent Light-teknologin som kombinerar fokuserat avståndsljus med brett ljus på nära avstånd samt ett rött LED-läge som bevarar mörkerseendet. Smini Fly är vattenresistent enligt IPX5 och levereras med uppladdningsbart USB-C batteri för att säkerställa att du håller dig laddad inför nästa löprunda.

Utvecklad tillsammans med ultralöparen Philipp Ausserhofer
Idén till Smini-pannlampan kom från ultralöparen och Silva-atleten Philipp Ausserhofer, som önskade en "Silva Mini" – en kompakt reservlampa för ultralopp, som även kan användas för dagliga löprundor och vandringar. Resultatet: den minimalistiska pannlampan Smini Fly.

Återvunnet material och cirkulär design
Lamphuvudet och pannbandet är tillverkat av återvunnet material och lamphuvudet är fäst med skruvar som gör den enkel att plocka isär och återvinna vid slutet av produktlivscykeln. Smini Fly har även en QR-kod där användaren kan se produktinformationen.

”Steg för steg arbetar vi hårt för att göra våra produkter bättre för miljön. Vi har redan börjat använda återvunnet material i våra produkter, så den här gången ville vi utforska något nytt. Smini är vårt första steg på en cirkulär designresa och det är en helt modulär produkt”, säger Emma-Louise Gustafsson, ansvarig produktutvecklare hos Silva.

Smini Fly finns tillgänglig i svart, rosa och mintgrönt, från och med september 2024 med ett rekommenderat pris på 499 SEK.