SILVA utökar sitt engagemang och sammarbete med Lidingöloppet

SILVA utökar sitt engagemang med Lidingöloppet - världens största trail-lopp, som hålls utanför Stockholm, i Lidingös vackra, men ack så krävande terräng, varje år i slutet av september.

Tävlingar som denna och olika tuffa sportevenemang blir allt populärare, vilket resulterar i fler människor letar efter möjligheter att träna och förbereda sig inför dessa tävlingar."Vi vill aktivt delta i upplevelsen och utmaningen som finns i förberedelserna och träningen inför dessa lopp, liksom att sprida det till andra Nordiska länder och ut i Europa", säger Patrik Elfwing, vd för Silva Sweden AB. Han fortsätter, "Silvas produkter är verkligen användbara under de viktiga förberedelserna inför Lidingöloppets tävlingar. Vårt CREATE YUR OWN koncept, var som helst och när som helst, ger oss möjlighet att visa SILVAs potential I dessa sammanhang. Våra produkter är speciellt utvecklad och designad för att klara det ofta krävande nordiska klimatet och vår tuffa utomhusmiljö.

"I samarbete med Lidingöloppet, vill SILVA ge inspiration till de tävlande, deras förberedelser, under hela året, med hjälp av moderna kommunikationskanaler, tillgängliga via sociala medier med hashtag #SILVAfightingface. Årets deltagare kan dela sina träningsbilder med andra, inspirera fler människor att delta i och förbereda sig för de olika loppen. "Lidingöloppet är stolta över sitt samarbete med SILVA, då de representerar ett innovativt företag och besitter mycket kunskap inom outdoor aktiviteter, samt har stora framtidsplaner", säger Lidingöloppets generalsekreterare Tomas Hoszek. "SILVA hjälper Lidingöloppet att bekräfta sin position som en världsledande inom trail, skapa mervärde för våra deltagare och våra besökare."I samband med tävlingarna i september kommer SILVA att ha fotografer på utvalda platser före och under tävlingarna, så att de som vill kan få bilder tagna av sitt egen #SILVAfightingface.

SILVA kommer att finnas närvarande på mässområdet för att visa upp sina produkter och även ha försäljning på SILVAs sortiment.