Jennifer Östberg, Emma Gustafsson och Sebastian Daue tar med sig nya kunskaper och erfarenheter till Silva.

Silva stärker organisationen med rekryteringar inom marknadsföring, produkt och försäljning

2021 förvärvades Silva av Verdane och en expansiv affärsplan har satt riktningen för 2025. Den nya affärsplanen fokuserar i huvudsak på tillväxt i hemmamarknaderna Sverige, Norge, Tyskland och Storbritannien och utökad marknadsföring, tillsammans med ambitionen att bli det mest hållbara varumärket inom pannlampor och kompasser, har lyfts fram som två av de viktigaste framgångsfaktorerna.

För att lyckas med den nya affärsplanen har ett antal nyckelpersoner med ny kompetens och gedigen erfarenhet rekryterats för att stärka både marknads-, produkt- och säljteam. Fler rekryteringar kommer också att genomföras under hösten.

Jennifer Östberg rekryterades som Marketing Manager i december och hon ansvarar för det globala marknadsteamet samt alla globala marknadsföringskampanjer. Från sina tidigare roller har Jennifer mer än 10 års samlad erfarenhet av marknadsföring och över 7 års erfarenhet från sportbranschen som marknadschef för Cross Sportswear.

”Jag är jättestolt att få vara med på Silvas expansiva resa framöver med fokus på att expandera och utöka vår digitala närvaro, sports marketing & community marketing initiativ, samt att fortsätta bygga vårt grymma marknadsteam och marknadsmaterial.”  Jennifer Östberg, Marketing Manager

I april började Emma Gustafsson i produktteamet och en ny tjänst som kombinerar produktutveckling tillsammans med ansvar för Silvas hållbarhetsarbete. I rollen ingår både ansvar för att sätta en ny strategi för Silvas hållbarhetsarbete samt leda detta arbete inom alla funktioner. Emma började på Silva efter nästan 8 år och olika roller inom produktutveckling, e-handel och CSR på Fenix Outdoor.

"Jag har valt att börja i denna roll på Silva då jag brinner för att göra den här världen till en bättre och mer hållbar plats. Jag tror att det börjar med få ut människor i naturen och min förhoppning är att när vi väl blir fascinerade av naturen och inser dess bräcklighet så vill vi även bevara den för framtida generationer. Det är ett privilegium att få vara del av Silvas hållbarhetsresa och att göra hållbara produkter till normen. Vi behöver agera och vi behöver agera nu." Emma Gustafsson, Product Developer & Sustainability Lead

Sebastian Daue började i maj som försäljningschef i Tyskland där han ansvarar för alla försäljningsrelaterade aktiviteter, agenter och kunder i Tyskland, Österrike och Polen. Sebastian har tillbringat hela sina karriär i olika positioner inom Sport & Outdoor-branschen och har med sig mer än 10 års erfarenhet från Adidas, Gore, Mammut och nu senast Arena.

"Som premiummärke inom hårdvara var Silva mitt förstahandsval för en ny och intressant karriärsresa och utmaning. Jag är väldigt glad att få en vara en del av detta fenomenala team och att få fortsätta på Silvas framgångsresa." Sebastian Daue, Sales Manager Germany

Dessa nya teammedlemmar kommer att vara viktiga för Silvas framtida framgång och för att nå målen och ambitionerna i den nya affärsplanen.

Kontaktinformation:

Jennifer Östberg, jennifer.ostberg@silva.se