En ljusare höst väntar Team Nordic Trail

SILVA inleder samarbete med Team Nordic Trail

Silva och Team Nordic Trail inleder ett samarbete för att få fler löpare att upptäcka glädjen i att springa tillsammans samt fortsätta springa även under den mörka delen av året. Team Nordic Trail springer med löpargrupper året runt på över 70 orter runtom i Norden och det blir många timmar i mörkret. Silva kommer att gå in som exklusiv pannlampspartner i samarbetet och bidra med kunskap och produkter för mörkerlöpning.

"Detta känns som en perfekt match då vi har precis samma mål – att få fler människor att omfamna rörelse i mörkret under hösten" säger Miranda Kvist, grundare och VD, Team Nordic Trail.

Team Nordic Trail grundades 2013 av upplevelsefantasten Miranda Kvist, en passionerad eldsjäl vad gäller löpning i skog och fjällmiljö. Ambitionen vid uppstarten - liksom den nuvarande målsättningen - att få hela Sveriges befolkning att komma ut och röra sig i naturen. De har idag tusentals löpare som deltar i ett brett utbud av träningsgrupper i hela Sverige och Finland, samt en resebyrå som arrangerar löparresor.

"Många löpare slutar springa när det blir mörkt och det vill vi hjälpa till att ändra på. Därför är vi oerhört glada över att få inleda detta samarbete med Team Nordic Trail" säger Emilia Schönning, Marketing Manager, Silva.

Den 17 september inleds samarbetet med en testkväll då alla medlemmar har möjlighet att testa Silvas pannlampor samt prata med produktutvecklare på plats.