Trendspaning i Sportfack: Årets färg 2014

Trendspaning i Sportfack: Årets färg 2014

Sport och outdoor branschens tidning i Sverige, Sportfack,  rapporterar att Pantone Colour Institute utsett Årets färg 2014 till en stark cerise orkidéfärg, Pantonnummer 18-3224. Pantone utser varje år sedan 10 år tillbaka Årets Färg och för 2014 bekräftar utnämningen vad många trendbyråer förutspått – att rosa i olika nyanser kommer att bli den hetaste färgen under 2014.

“While the 2013 color of the year, PANTONE 17-5641 Emerald, served as a symbol of growth, renewal and prosperity, Radiant Orchid reaches across the color wheel to intrigue the eye and spark the imagination,” said Leatrice Eiseman, executive director of the Pantone Color Institute®. “An invitation to innovation, Radiant Orchid encourages expanded creativity and originality, which is increasingly valued in today’s society. An enchanting harmony of fuchsia, purple and pink undertones, Radiant Orchid inspires confidence and emanates great joy, love and health. It is a captivating purple, one that draws you in with its beguiling charm.”

Vill du vara trendig samtidigt som du har bästa möjliga utrustning på ditt naturäventyr under 2014? Skaffa dig och dina vänner ett Dine Duo kit och en 6L DryBag från Silva.