Pannlampslöpning med Silva och Camilla Ringström tisdag 28/2

Pannlampslöpning med Silva och Camilla Ringström tisdag 28/2

Plats: Samling Helenas Cafe, vid Bögs Gård på Järvafältet i Sollentuna
Tid: samling 19.00 slut ca 21.00
Anmälan: Anmäl dig genom att skriva att du kommer på Camillas blogg under kommentarer http://ultralopning.outsideonline.se/2012/02/22/kryddad-pannlampskvall/

Ur Camillas blogg:

Kommande tisdag, 28/2, får vi besök på pannlampslöpningen i Sollentuna. Det är inga mindre än Silva som gör oss sällskap!

Vi kommer att samlas 19.00 i Helenas Café  för att få information om Silvas lampor. Det kommer att finnas ett 10-tal lampor till utlåning, först-till-kvarn-principen gäller. Sedan springer vi ”som vanligt” i det tempo som passar för kvällen. Beräknad tid för avfärd är 19.30. Vi brukar bli 2-3 grupper som springer 7-12 km beroende på dagsform, humör och väderförhållanden. De grupper som jag med säkerhet vet kommer att köra på tisdag är Elins som håller 7-7:30 min/km och min egen som brukar landa på 5:40 min/km. Det är lätt att hitta, då vi håller oss till de större vägarna och vi springer aldrig ifrån någon som vill ha sällskap. silvas representanter är självklart även med och springer, så passa på att peppra dem med frågor!

Efter löpningen blir det återsamling med fika och utvärdering av lampor på caféet, vilket beräknas ta cirka en halvtimme. För att underlätta planeringen (så att ingen blir utan fika), anmäl ditt deltagande antingen på funbeat-tråden eller lägg en kommentar till det här blogginlägget.

Det är gratis, det blir trevligt och vi kommer att få ett fin-fint träningspass i mörkret (ljuset?)!

/Camilla