Christer G Wennerholm (M) ny ordförande för Mälardalsrådet

Christer G Wennerholm (M) ny ordförande för Mälardalsrådet

Vid årets Mälarting i Uppsala tog Christer G Wennerholm (M), trafiklandstingsråd i Stockholms läns landsting, i dag över ordförandeklubban för Mälardalsrådet efter Helene Hellmark Knutsson (S), oppositionslandstingsråd i Stockholms läns landsting.

Christer G Wennerholm ser fram mot en mycket intressant mandatperiod som ordförande i Mälardalsrådet.

- De inriktningsmål för 2014 som rådsmötet i dag har beslutat om, som innebär att vi ska arbeta för en sammanhållen, miljösmart, öppen och kreativ region som har en stark kunskapsinriktning, utgör en tydlig färdväg för Mälardalsrådets fortsatta storregionala verksamhet, och jag ser med spänning fram mot att leda den utvecklingen framåt de närmaste åren, säger Christer G Wennerholm.

Helene Hellmark Knutsson avgår som ordförande för Mälardalsrådet, men stannar kvar i styrelsen som vice ordförande.

- Jag är tacksam för det förtroendet jag har haft att leda Mälardalsrådet de senaste två åren. Ett nytt spännande verksamhetsområde som jag fått vara med och bidra till är arbetet med kreativa näringar, där vår region är Europaledande. Ska vi främja tillväxt och utveckling framåt krävs också ökad samverkan för forskning och utbildning och ett fortsatt arbete för att säkra en välfungerande infrastruktur, inte minst på järnvägsidan, säger Helene Hellmark Knutsson.

Christer G Wennerholm (M), ny ordförande i Mälardalsrådet och trafiklandstingsråd i Stockholms läns landstingt, via pressekreterare Sebastian Tham, telefon: 070-737 41 90, e-post: sebastian.tham@moderat.se eller landstingsrådssekreterare Claes Wersäll, telefon: 070-737 41 75, e-post: claes.wersall@moderat.se

Helene Hellmark Knutsson (S), avgående ordförande i Mälardalsrådet och oppositionslandstingsråd i Stockholms läns landsting, telefon: 0708-26 88 70, e-post: E-post: helene.hellmark-knutsson@politik.sll.se

Kathrin Österlund, biträdande kanslichef (S) i Stockholms läns landsting, telefon: 070-737 41 97, e-post: kathrin.osterlund@politik.sll.se

Malin Appelgren