Vad gör vi med bullresterna imorgon?

Vad gör vi med bullresterna imorgon?

Vi har alla varit där – kanelbullarna från igår ligger kvar och du funderar på vad du ska göra med dem. Men oroa dig inte, här kommer några riktigt smarta tips för att ge dina bullrester nytt liv och skapa något gott!

Så här kan du använda bullresterna:

1. Skiva och torka – Perfekta som lyxiga skorpor! Krispiga och goda till kaffet eller som ett snabbt mellanmål.
  2. Dela och stek – Gör dem till fattiga riddare. Doppa i äggsmet och stek i lite smör för en härlig frukost eller dessert.
  3. Mixa ner till kanelbullsmjöl – Använd bullarna som bas för nya bakverk! Baka nya bullar, en mjuk kanelbullskaka eller varför inte supergoda kanelbullssnittar?
  4. Kanelbullspannkakor – Byt ut 50% av vetemjölet mot bullmjöl när du gör pannkakor. Det blir en smaskig och rolig twist på en klassiker!

Dessa enkla knep gör det både roligt och hållbart att ta hand om bullresterna, och du får njuta av kanelbulle-smaken på helt nya sätt!

GWs baktips för saftiga kanelbullar

Och när du är redo att baka nya bullar, vill vi såklart bjuda på våra bästa tips för att få till riktigt saftiga och mjuka kanelbullar:

1. Använd rumstempererat smör – Det gör stor skillnad för degen och ger den rätt konsistens.
  2. Kall mjölk – Förlänger jästiden och ger en fylligare smak och fluffigare bullar.
  3. Lång jästid – Tålamod är nyckeln! Låt degen jäsa ordentligt för bästa resultat.
  4. Lite maizena i remonsen – Gör fyllningen extra krämig och len.
  5. Pensla med sockerlag – När bullarna tas ut ur ugnen, pensla dem med sockerlag. Det ger en vacker glans och håller bullarna saftiga längre.