Förra årets deltagare i talangprogrammet Female Leader Engineer

Pressmeddelande -

Ansökan öppnar för Female Leader Engineer 2024: Stärker jämlikhet på ledande positioner inom tekniksektorn

Ansökningsperioden för Female Leader Engineer 2024 är nu öppen! Vi söker drivna kvinnliga och icke-binära civilingenjörer i slutskedet av sin masterutbildning som vill maximera sin potential och affärsnätverk. Vårt uppdrag är att stärka deltagarnas ledarskapsförmåga och bidra till en mer jämlik representation på ledande positioner inom industrin.

Female Leader Engineer erbjuder en unik möjlighet att nätverka med några av Sveriges mest inflytelserika industriföretag. Genom exklusiva företagsbesök och möten med våra partnerföretag – Afry, Ericsson, Fortum, KONE, NKT, Sandvik, Scania, Skanska, Sodexo, Stora Enso och Nya Ledarskapet – får deltagarna en djupare förståelse för företagens verksamhet och arbetskultur.

De deltagare som väljs ut får under hösten 2024 personlig kontakt med partnerföretagen. Detta ger inte bara insikter om företagen utan även ovärderliga nätverksmöjligheter för framtida karriärer. Programmet kulminerar i en storslagen gala där en deltagare, som särskilt utmärkt sig, utses till årets Female Leader Engineer. Vinnaren får dessutom en exklusiv chans att delta i ett självledarskapsprogram via Nya Ledarskapet med Anna Landegren, vilket ytterligare stärker deras ledarskapskompetens inför framtiden.

Partnerskapet mellan programmet och de deltagande företagen är av central betydelse. För deltagarna innebär det en unik chans att lära känna potentiella arbetsgivare på djupet, och för företagen erbjuder programmet en ovärderlig möjlighet att identifiera och rekrytera framtida ledare från Sveriges bästa tekniska utbildningar.

"Female Leader Engineer öppnar dörrar till nya möjligheter och hjälper deltagarna att bygga ett starkt nätverk med ledande aktörer inom industrin," säger Josefin Antoun, Projektledare för Female Leader Engineer. "Vi ser fram emot att välkomna nästa generation av ledare till programmet.”

Ansökningsperioden till Female Leader Engineer 2024 är öppen fram till den 4 september. För mer information om programmet och hur du ansöker, besök www.femaleleaderengineer.se