Paulina Ek, Sara Bergman och Måns Daniel ser fram emot nyöppning och ytterligare 10 år för Boulebar Liljeholmen.

Boulebar skriver på för 10 nya år i Liljeholmen

Efter 7 år som hyresgäst så har Boulebar Sverige AB kommit överens med Atrium Ljungberg AB om ytterligare 10 års hyresavtal för Boulebar Liljeholmen. Samtidigt görs en nysatsning i lokalen, med ännu fler boulebanor, en stor läktare och en makeover av inredningen.

Vi är här för att stanna, säger Paulina Ek och Sara Bergman, som är Boulebarchef respektive vice Boulebarchef på Liljeholmen. Vi gillar området, lokalen och våra grannar och vi vill fortsätta bygga för framtiden. Vi är redan en populär destination för många som vill umgås och ha kul på gruset och det känns skönt att få långsiktighet i det vi gör varje dag. Boule är i centrum såklart. Vi bygger ytterligare två boulebanor och har nu totalt 16 banor inomhus. Vi har även byggt två läktare och optimerat barens position för att få till den perfekta atmosfären i vår inomhuspark, fortsätter Paulina stolt. Det kommer att bli super.

Måns Daniel, nybliven dubbel svensk mästare i boule och ansvarig för boulen på Liljeholmen, är taggad.
– Det här är som en dröm. Det ger oss sjuka förutsättningar för att göra tävlingar i alla olika former, för alla sorters gäster. Allt från mina boulenördspolare till företag, kompisgäng och släktkalas. Läktarna blir härliga att använda. De kommer att skapa en skön stämning.

Boulebar Liljeholmen öppnade 1 september 2017. Exakt sju år senare växlar de nu upp och förbinder sig alltså till att fortsätta att locka människor till Liljeholmen för att ha kul, i 10 år till. Atrium Ljungberg är också glada över att samarbetet med Boulebar förlängs. Något som Max Lantz, Fastighetschef för Atrium Ljungberg på Liljeholmen bekräftar.
– Jag är väldigt glad över vårt långsiktiga samarbete med Boulebar. Verksamheten är viktig både för företag och privatpersoner och bidrar till att skapa en härlig atmosfär och ett levande kvarter. Fastigheter med en stark identitet, puls och närhet till service är starkt efterfrågat bland våra kunder och samarbetet med Boulebar ger goda förutsättningar att fortsätta utveckla platsen framåt, säger Max Lantz.

Boulebar Liljeholmen har nyöppning för säsongen den 2:a september.

Boulebar drivs av sanna bouleentusiaster. Det startade som en tågluff genom Europa. Tre vänner som i en park bland Marseilles ruffa bakgator föll för boule. Den där jämlika sporten som är så mycket mer än bara en sport. Utan mer ett sätt att leva, tänka och vara. Gärna över generationer, över en middag och över ett eller flera glas Pastis. Idag finns 13 stycken Boulebarer i Malmö, Göteborg, Örebro, Stockholm, Köpenhamn och London. Och resan har bara börjat. Läs mer på www.boulebar.se

Anna Beijmo

Presskontakt Marketing Director, Boulebar Group PR & Marketing 0704457674