Beth Crosier, CFO för Azets-koncernen.

Azets utser CFO för koncernen

Azets, outsourcingleverantören av ekonomi- och lönetjänster, har utsett Beth Crosier som CFO för koncernen. Beth är auktoriserad revisor med bakgrund från PwC och med flera års erfarenhet av ledarroller inom finans på globala teknikbolag.

Beth Crosier är auktoriserad revisor som bland annat tillbringat sju år på PwC i revisorsrollen där hon hjälpt en bred portfölj av börsnoterade företag och små och medelstora företag. Beth har även tillbringat två år på PwC i Silicon Valley, Kalifornien, som en del av bolagets “Audit Transformation Programme” - en grupp med uppgift att designa och bygga nästa generations revisionsprogram.

Sedan Beth lämnat revisionsbranschen har hon samlat på sig flera års erfarenhet av ledarroller inom finans på globala teknikbolag i Storbritannien, Europa och Nordamerika.

Som CFO för Azets är Beths fokus att driva ytterligare tillväxt och värde när koncernen accelererar sin strategi i syfte att fördubbla intäkterna under de kommande fem åren. Beth är Azets senaste seniora tillskott efter utnämningen av Jeremy Fearnley som ansvarig för M&A i januari 2022. Tillsammans har de levererat sju företagsförvärv på sex månader i Storbritannien och Norden.

Beth Crosier, CFO på Azets, säger: "Jag är glad över att vara tillbaka i världen av redovisnings- och rådgivningstjänster, speciellt på en så spännande del av Azets resa, som är starkt fokuserad på tillväxt. Jag är stolt över den roll våra duktiga rådgivare spelar för att göra livet enklare för företagare och entreprenörer, och jag är glad över att vara en del av ett team som investerar i teknik för att förbättra och förnya den service vi tillhandahåller kunderna.”

Chris Horne, Azets koncernchef, tillägger: "Jag är glad över att Beth har valt att börja hos oss på Azets. Beths kompetens och erfarenhet inom revision och teknik tillför ett enormt värde till Azets när vi inleder en ambitiös tillväxtstrategi, driven av fortsatta investeringar i våra medarbetare, geografisk räckvidd och teknik som förändrar kundservicen.”

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på http://www.azets.se/

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning