MS Nordnorge på vei inn Trollfjorden i Nordland. Foto: Ulf Hansson / Hurtigruten

Hans Petter F. Riise-Hanssen blir CIO i Hurtigruten

Hurtigruten forbereder seg på videre vekst og styrker lederteamet med Hans Petter F. Riise-Hanssen som Chief Information Officer (CIO).

Hurtigruten har store ambisjoner innenfor utviklingen av selskapets IT-løsninger og den digitale reisen for gjestene.

– Jeg er glad for å kunne ønske velkommen Hans Petter F. Riise-Hanssen til Hurtigrutens lederteam. IT og digitale løsninger står sentralt i Hurtigrutens strategi når vi skal forsterke posisjonen vår som ledende innen reiseopplevelser i Norge, sier administrerende direktør Hedda Felin i Hurtigruten.

– Den solide bakgrunnen og visjonene Hans Petter bringer med seg vil være uvurderlig når vi fortsetter å innovere og sette nye standarder for hvordan gjestene opplever reisen med oss, sier Felin.

Riise-Hanssen kommer fra ISS World Services A/S hvor han siden 2019 har hatt rollene som CIO i ISS Norge og CIO i Sentral og Sør-Europa.

– Jeg ser frem til å bli en del av laget og til å jobbe tett sammen med hele den dyktige organisasjonen for å ta i bruk enda flere og smartere digitale løsninger i arbeidet med å gi gjester fra hele verden den unike opplevelsen av den vakre norskekysten, sier Hans Petter F. Riise-Hanssen.

Han legger til:

– Å få bidra på teknologisiden med å ytterligere utvikling av en så sterk global merkevare og bidra til å posisjonere Norge som reisemål internasjonalt, er noe jeg gleder meg utrolig mye til å ta fatt på.

Riise-Hanssen kommer til Hurtigruten med en betydelig bakgrunn fra flere ledende stillinger i internasjonale og anerkjente selskaper innenfor IT og digitalisering som DSV, Ingram Micro, Brightpoint og NetCom AS (Telia Norway). Erfaringen hans spenner fra å lede store digitale strategiinitiativ, til implementering av avanserte teknologiløsninger og bidra til innovasjon for å drive forretningsvekst og kundetilfredshet.

Han er utdannet cand.mag. i statsvitenskap fra Universitetet i Bergen. Riise-Hanssen vil tiltre rollen og bli en del av Hurtigrutens ledergruppe fra 12. august.

.

Pressevakt Hurtigruten

Pressekontakt Alle mediehenvendelser om Hurtigruten, rutetrafikken Bergen-Kirkenes og MS Trollfjord. Kontaktnummer for kundehenvendelser finnes her: https://www.hurtigruten.no/kontakt-oss/ (+47) 48 02 77 00 (kun for presse, ikke SMS)