Azets hankkii Tait Walkerin Isossa-Britanniassa

• Azets on ostanut itsenäisen Tait Walkerin, yhden Koillis-Englannin suurimmista yhtiöistä
  • Yritysosto vahvistaa Azetsin olemassa olevaa edustusta Koillis-Englannissa lisäämällä toimipaikkojen lukumäärää viidellä
  • Azets laajentaa tärkeimpiä palvelulinjojaan: kirjanpitoa, tilintarkastusta ja valvontaa, verotusta, data-analytiikkaa, yritysrahoitusta ja palkanlaskentapalveluitaan.
  • Tait Walker tarjoaa myös FCA-säänneltyä varainhoitopalvelua, mikä laajentaa Azetsin varainhoitoliiketoimintaa Pohjois-Englannissa

Azets talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava kansainvälinen toimija, ilmoittaa Tait Walkerin ostosta. Tait Walker on yksi Koillis-Englannin suurimmista itsenäisistä kirjanpitoyrityksistä ja liiketoiminnallisista neuvonantajista.

Kyse on Azetsin kolmannesta yritysostosta Isossa-Britanniassa viimeisin neljän kuukauden aikana ja kuudennesta hiljattaisesta yritysostosta Euroopassa. Azets jatkaa näin kunnianhimoisten kasvusuunnitelmiensa toteuttamista – 13 miljoonan punnan liikevaihdon yrityksellä, jolla on noin 4 000 asiakasta.

Tait Walker perustettiin vuonna 1937, ja sillä on viisi toimipaikkaa Koillis-Englannin ja Cumbrian alueella. Pääkonttori sijaitsee Gosforthissa (Newcastle), ja muut toimistot Stocktonissa (Tees Valley), Morpethissa, Durhamissa ja Carlislessa.

Yritysoston myötä Azetsin Ison-Britannian alueellinen verkosto kasvaa 84 toimipaikkaan. Tämä parantaa maan 10 suurimman kirjanpitoyrityksen joukkoon kuuluvan yhtiön tärkeimpiä palvelulinjoja, joihin kuuluvat kirjanpito, tilintarkastus ja valvonta, verotus, data-analytiikka, yritysrahoitus ja palkanlaskentapalvelut.

Tait Walker tarjoaa myös varainhoitopalvelua, ja se on valtuutettu suorittamaan FCA:n sääntelemiä toimintoja. Tämän ansiosta Azets voi tarjota varainhoitopalveluaan pohjoisessa ensimmäistä kertaa laajentaen näin etelän menestyksekästä liiketoimintaansa.

Tait Walkerin asiakkaat hyötyvät Azetsin nykyisistä ja tulevista sijoituksista teknologiaan. Digitaalisia alustoja, kuten Azets Cozonea, kehitetään edelleen toimittamaan teknologiaan pohjautuvaa, neuvovaa palvelua asiakkaidensa kasvun tueksi. Näin asiakkaille ja omalle henkilöstöllemme tarjotaan myös työkaluja ja tietoa reaaliaikaisten liiketoiminnallisten ja kaupallisten neuvojen mahdollistamiseksi.

Tait Walkerin osto lisää Azetsin henkilöstöön yli 170 asiantuntevaa työntekijää liiketoiminnallisen tuen ja asiakaspalvelun työtehtävissä – mukaan lukien 12 kumppania.

Azets Group palvelee noin 120 000 asiakasta yli 165 toimipaikassa Isossa-Britanniassa ja Pohjoismaissa. Konsernin toimitusjohtaja Chris Horne kertoo:

”Toivotamme Tait Walkerin innoissamme tervetulleeksi Azets-perheeseen. Tämä yritys tunnetaan asiantuntevista työntekijöistään, jotka tarjoavat ensiluokkaista asiakaspalvelua. Yritysosto on jälleen uusi merkittävä askel kasvumatkallamme, jonka aikana pyrimme nostamaan liikevaihtoa 50 %:lla seuraavien viiden vuoden aikana. Osto tapahtui nopeasti viimeisimpien ostojemme, Garbutt + Elliottin (Yorkshiressa) ja Inspire Accountantsin (Poolessa) jälkeen. Tait Walker on vakiinnuttanut asemansa koillisosan johtavien kirjanpitoon ja liiketoiminnalliseen neuvonantoon keskittyvien yritysten joukossa. Sillä on pitkät perinteet korkealuokkaisuudessa ja kattava suorituskyky kirjanpidossa ja liiketoiminnallisissa neuvontapalveluissa.

”Azets tarjoaa luotettuja, liiketoiminnallisesti kriittisen tärkeitä neuvonta-, säännöstennoudattamis- ja alihankintapalveluja kunnianhimoisille yrityksille ja yritysomistajille. Tait Walkerin varainhoito on looginen ja arvokas lisä pyrkiessämme tarjoamaan asiakkaillemme enemmän neuvontaa, joka parantaa heidän yrityksiään ja elämiään.

”Uskomme vahvasti yksilöllisten asiakaspalveluiden toimittamiseen paikallisesti tarjoamalla samalla Koillis-Englannin yrityksille mahdollisuuden hyötyä kattavuudestamme, syväluotaavuudestamme sekä kokemuksestamme pieniin ja keskisuuriin yrityksiin keskittyvänä kansainvälisenä kirjanpito-, verotus, tilintarkastus, neuvonta- ja yrityspalvelukonsernina. Tait Walkerilla on vahva alueellinen maine yksilöllisen lähestymistapansa ja erikoisasiantuntemuksensa ansiosta. Yhdistettynä Azetsin paikalliseen ja kansainväliseen vaikutusalueeseen ne avaavat asiakkaillemme lukemattomia mahdollisuuksia.”

Tait Walkerin pääosakas Andrew Moorby kertoo:

”Tämä on upea mahdollisuus Tait Walkerille ja asiakkaillemme. Osto on hyvä osoitus sitoumuksestamme liiketoimintamme jatkuvaan kasvuun siirtyessämme seuraavaan vaiheeseen pitkällä ja menestyksekkäällä matkallamme yhtenä Ison-Britannian 10 suurimmasta kirjanpitoyrityksestä. Azets on yhtiö, joka jakaa selkeän fokuksemme työntekijöihin ja asiakkaisiin – täydellinen yhteensopivuus niin strategisesti kuin kulttuurisesti.

”Tait Walker on pitkään tunnettu maineestaan erinomaisena palveluntarjoajana yrityksille kautta Koillis-Englannin. Osana Azetsia nykyiset ja uudet pienet ja keskisuuret yritysasiakkaat hyötyvät yhä laajemmasta erikoisalan asiantuntemuksen valikoimasta heidän jatkaessaan Ison-Britannian taloudellisen palautumisen edistämistä.”

Tietoa Azets Groupista

www.azets.fi