Gå til indhold
Lars Eberhardt bor privat i Hillerød og er gift med Kristine, som han har to børn med. Fredag den 10. februar 2017 fylder han 50 år og kan i samme måned fejre 10 års jubilæum i Azets-koncernen.

Den papirløse leder

Efter en årrække på lederposter inden for papirindustrien arbejder senior manager Lars Eberhardt i dag fokuseret på at reducere mængden af papir og manuelle arbejdsprocesser i virksomheder. Fredag den 10. februar fylder han 50 - og fejrer samtidig 10 års jubilæum som leder i Azets, der indtil for nylig var kendt som Vismas BPO-division og som netop er solgt fra som selvstændig koncern

Som Nordic business controller for det daværende Georgia-Pacific var Lars Eberhardt indtil for 10 år siden på farten mere end 180 dage om året. Opgaverne i koncernen, der i dag er en del af SCA Hygiene Products, var mange - og arbejdsområdet var hele Norden, Baltikum og Rusland. Med en fortid i Forenede Papir og Dancrepe - og dermed en stærk indsigt i papirindustrien - var det blandt andet hans opgave at markedsføre en række nye brands og produkter fra koncernen, heriblandt Lotus køkkenruller og toiletpapir, som han havde medansvar for at introducere på det danske marked i 1994.

Øje for effektivisering

Men det var ikke kun de udadvendte aktiviteter, Lars Eberhardt, stod i spidsen for. Med sin tæft for at strømline arbejdsprocesser og med sin handelsøkonomiske baggrund, der siden er suppleret med en E-MBA fra AVT Business School, stod Lars Eberhardt også for løbende at trimme organisationen og konstant søge at afdække mulighederne for at effektivisere den voksende virksomhed.

I Norge anvendte Georgia-Pacific den nordiske Visma-koncern til at håndtere lønadministrationen– og Lars Eberhardt tog derfor kontakt til det danske Visma selskab for også at få et samarbejde op at stå på dette område i Danmark. Det endte med, at adm. direktør June Mejlgaard Jensen gav ham et jobtilbud, der på mange måder blev et vendepunkt for den dengang knap 40-årige leder, der er tilbageholdende af natur - og hvor det ikke er de store armbevægelser, men i stedet fagligheden med fokus på effekt og resultater, der er et kendetegn.

Leder med atypisk baggrund

Med titel af manager blev han den første leder uden revisorbaggrund i økonomivirksomheden Visma Services Danmark A/S. Her kunne hans erfaringer fra international virksomhedsledelse til gengæld anvendes til at få udviklet den afdeling, hvor de internationale kunder bliver betjent.

I takt med Vismas vækst i Danmark blev Eberhardt i 2008 udnævnt til senior manager og fik blandt andet ansvaret for at etablere afdelingerne i Roskilde, Odense og Kolding. Han fik i 2011 også overdraget ansvaret for salg og markedsføring på tværs af BPO-divisionens selskaber og forretningsområder, hvor han blandt andet har stået for at synliggøre de opkøb, der også har været en del af koncernens vækst i Danmark.

50 års fødselsdag og 10 års jubilæum

I denne måned kan Lars Eberhardt ikke alene fejre 50 års fødselsdag, men også 10 års jubilæum i den BPO-division, der for nylig blev udskilt af Visma-koncernen og som i forbindelse med salget til kapitalfonden HgCapital netop har skiftet navn til Azets. Den nordiske Azets-koncern er født som gigant inden for regnskab, løn og HR med en omsætning på over 2 milliarder NOK og 22.000 kunder på nordisk plan. Koncernen beskæftiger flere end 2.500 ansatte, heraf over 300 i Danmark.

Synliggøre fordelene ved at arbejde papirløst

Ikke mindst gennem øget digitalisering og optimering af administrative forretningsprocesser arbejder Azets målrettet på at reducere mængden af papirer i virksomhederne. I modsætning til sine tidligere ansvarsområder er det således nu ikke længere fødselarens og jubilarens opgave at markedsføre papirprodukter, men at fremme papirløse ydelser og løsninger til danske virksomheder.

Lars Eberhardt bor privat i Hillerød og er gift med Kristine, som han har to børn med. I fritiden spiller han golf og har en fortid som aktiv håndboldspiller.

Om Azets

Azets blev etableret i 2016 som et resultat af Vismas salg af BPO-divisionen. I mange år har vi leveret services og systemer inden for regnskab, løn og HR til nordiske virksomheder. Med 83 kontorer i Norden har vi opnået en stor viden om lokale love og regler.

I Danmark er vi flere hundrede medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Odense, Kolding og Aarhus. Vi har i dag +2.800 kunder, som er virksomheder i alle størrelser og brancher.

Ejerskab

Azets er ejet af HgCapital, en engelsk kapitalfond.

Azets er en del af CogitalGroup. CogitalGroup er en koncern med fokus på outsourcing og rådgivning. Den består af Azets i Norden og de to engelske selskaber Blick Rothenberg og Baldwins. Koncernen leverer services og rådgivning inden for outsourcing, regnskab, økonomi, løn og skat til et stort antal europæiske virksomheder.

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.