Yogobe utökar sin tjänst med live-streaming

Yogobe utökar sin tjänst med live-streaming

Sedan det digitala hälsoföretaget Yogobe startade 2013 har medlemmarnas önskemål och behov varit det som driver utvecklingen av tjänsten och innehållet. Under det senaste året har många beteenden förändrats till följd av pandemin, och att känna en känsla av gemenskap och tillhörighet i sin yoga och träning har fattats många. Därför lanseras nu Yogobe LIVE där alla medlemmar får möjlighet att yoga, meditera och träna live online med ledande experter från Team Yogobe.

LIVE för ökad gemenskap
Med en vision om att alla människor skall ha tillgång till verktyg och förutsättningar för fysisk, mental och själslig hälsa är dialogen med medlemmarna en central del av Yogobes arbete. Genom att lyssna in på medlemmarnas behov, intressen och tillstånd kan Yogobe ta fram innehåll och funktioner som möter detta.

– Efter det här året så har vi sett ett tydligt behov av gemenskap. Vi är många som saknar att kunna träffas på gymmet eller yogastudion och dela sin energi, växla ett par ord eller leenden tillsammans. Och våra fantastiska lärare saknar att få interagera och att dela med sig av sin kunskap människa till människa. Vår förhoppning är att skapa en kärleksfull brygga mellan digitalt och IRL, som får dig att känna dig både sedd och inspirerad. Från och med nu utökar vi vår tjänst, som redan har över 2000 inspelade klasser, med LIVE-streamade klasser, workshops, föreläsningar och onlinekurser tillsammans med Team Yogobe, säger Peter Munteanu, VD på Yogobe.

Yogobe LIVE kommer att rymma både klasser, workshops, föreläsningar och på sikt även onlinekurser inom både yoga, träning, psykologi, meditation och mer. Många av de främsta lärarna i Norden inom yoga, träning och hälsa är med i Team Yogobe och kommer att erbjuda flera live-sessioner under de första månaderna. Det finns ett stort behov hos lärarna att enklare och utan tekniskt krångel kunna erbjuda klasser live online vilket också är en betydande anledning till varför Yogobe LIVE har tagits fram.

– Jag är så tacksam för att få chansen att träffa alla medlemmar via Yogobe LIVE. Jag har verkligen saknat samvaron och utbytet man får när man ser någon i ögonen, säger Anja Bergh, yogalärare i Team Yogobe.

Kör igång i juni
Yogobe LIVE lanseras i början av juni och schemat har även det baserats på medlemmarnas önskemål och kommer till en början att inkludera bland annat olika typer av yoga, pilates, gravidyoga, träningspass och workshops för stresshantering. Utöver Anja Bergh är bland annat Ulrica Norberg, Jennie Liljefors och Linus Johansson först ut från Team Yogobe att erbjuda klasser under Yogobe LIVE.

För mer information, kontakta gärna
Peter Munteanu, VD & grundare, peter@yogobe.com, 0709400602