Yogobe och Barncancerfonden fortsätter sitt täta samarbete

Yogobe och Barncancerfonden fortsätter sitt täta samarbete

I flera år har Yogobe, som tjänst inom fysisk och mental hälsa, haft förmånen att stötta patienter/drabbade, deras familjer och Barncancerfondens medlemmar. Genom initiativet Week of Hope bidrar vi gemensamt till att samla yoga- och hälsobranschen med syftet att stötta Barncancerfondens insamlingsarbete.

Vad?
Yogobe är för femte året i rad stolt samarbetspartner till Barncancerfondens Week of Hope (tidigare Yoga of Hope), ett initiativ där vi genom åren har samlat yogabranschen för att genom insatser och aktiviteter, såsom yogaklasser, samla in pengar till förmån för den livsviktiga barncancerforskningen. Från 2022 samlar Barncancerfonden flera branscher och aktiviteter för en gemensam vecka, därav det nya namnet Week of Hope. Alla pengar som samlas in under Week of Hope går till såväl forskningen som stöd till cancerdrabbades barn och deras familjer. Läs mer om detta.

När?
Week of Hope pågår under hela vecka 21, 23-29 maj och man får delta vid hur många evenemang man vill.

Varför?
Barn och cancer hör inte ihop. Därför vill vi på Yogobe bjuda in till yoga, till förmån för arbetet med att möta och motverka barncancer. Alla kan anmäla sig till Week of Hopes olika initiativ och hjälpa till att samla in pengar så att inga fler barn behöver drabbas av barncancer: Anmälan sker här. Alla som vill kan också vara med och påverka genom ett eget initiativ: Bidra med event här.

Hur?
Yogobe uppmanar alla som är en del av Team Yogobe, samt våra ambassadörer, medlemmar och följare att antingen arrangera eller delta vid ett evenemang på sin lokala ort! Utöver detta så kommer en yogalärare ur Team Yogobe stå för uppvärmningen i loppet DaddyHood som arrangeras i Hagaparken, Stockholm den 21 maj till förmån för Week of Hope.

För vem?
Alla kan vara med och bidra. Genom att arrangera ett eget evenemang, eller delta i någon annans.

Citat:
”Att med vårt innehåll få stötta, inspirera, guida och inbringa ett glimmer av hopp när livet är motigt är något som vilar i vår DNA. Vi lever för våra medlemmar, för deras välbefinnande, för hållbarhet, för ett tryggt samhälle och i samarbetet med Barncancerfonden ges vi möjligheten att påverka där det behövs. I det finner vi mening och det ger oss kraft och en känsla av större syfte”.
Peter Munteanu, Grundare och VD, Yogobe

Företagsbeskrivning:
Yogobe är en digital tjänst inom mental och fysisk hälsa med över 2000 klasser, föreläsningar och övningar inom yoga, träning, meditation, andning, avslappning, fysioterapi, stresshantering, gravid- och mammaträning, personlig utveckling och mycket mer. Tillsammans med ledande lärare, instruktörer och experter i Norden vill vi inspirera till en hälsosam vardag och göra det enkelt att få till sunda rutiner och vanor. Genom vår community, digitala tjänster samt olika engagemang och aktiviteter vill vi bidra till en hållbar samhällsförändring. Läs mer om oss på www.yogobe.com

För mer information om Yogobe, vänligen kontakta:
Peter Munteanu, Grundare och VD, Yogobe
Tel: 0709400602, email: peter@yogobe.com

För mer information om samarbetet med Week of Hope, vänligen kontakta:
Joelina Claesson, Partner- och pressansvarig, Yogobe
Tel: 0736400426, email: joelina@yogobe.com