Sandra Adrian är en av yogalärarna som man kan yoga med i Summer Yoga Challenge.

Yogobe hjälper fler att hålla liv i sin yogapraktik i sommar

Det är lätt hänt att tappa sin goda vana att yoga och träna under sommaren när många yogastudios stänger helt eller yoga- och träningsanläggningar drar ner på klasser. Därför har Yogobe skapat onlineutmaningen Summer Yoga Challenge med 30 härliga, flödande klasser att använda och ta med sig var man än befinner sig – i sommarstugan, på resan eller ut i naturen.

Sommaren är här och för Yogobe är det självklart att bjuda in både nya och gamla medlemmar till något extra härligt! Summer Yoga Challenge är en lustfylld utmaning för den som älskar att yoga och vill hålla igång sin yogapraktik under sommaren. Men också för den som vill hitta tillbaka till yogan och förälska sig på nytt!

Onlineutmaning att ta med var man än befinner sig

Med Summer Yoga Challenge kan man ta med sig yogapraktiken vart man än befinner sig och låta den bli en del av semesterlunken. På bryggan, i skogen, vid stranden, på resan eller balkongen i stan. Den som befinner sig helt “off the grid” kan enkelt delta via appen och spara klasserna offline.

– Vi vet att både yoga och att vistas i naturen gör mycket för såväl vårt fysiska och psykiska välmående. Med den här utmaningen får deltagarna möjligheten att yoga på sina smultronställen eller nya, härliga platser på semesterdestinationen och samtidigt dra nytta av de synergieffekter som uppstår när vi yogar utomhus, säger Anna Reynold, en av Yogobes grundare.

Nya klasser med flera erfarna yogalärare

Utmaningens yogaklasser är dynamiska, inom yogastilar som vinyasa, hatha och slow flow. Av de 30 klasserna är nio sprillans nya med Yogobes omtyckta experter Johanna Alvin, Sandra Adrian och Martin Karlbom. Totalt får deltagarna testa på klasser med 20 av Yogobes yogalärare under utmaningens gång, så det är en fin möjlighet att utforska och upptäcka nya favoritklasser.

– Vi ser fram emot en sommar fylld med yoga, närvaro och härlig energi och hoppas att många medlemmar vill hänga på Summer Yoga Challenge och flowa med oss. Att hjälpa fler att behålla sin goda vana, eller skapa en, är en del av vårt långsiktiga arbete för att jämlikt, och på individens egna villkor, ge stöd till ett hälsosamt liv, avslutar Anna Reynold.