NYHET! VETZ - modern approach på Aperitivo!

NYHET! VETZ - modern approach på Aperitivo!

Namnet VETZ betyder ”vänner” på fornitalienska och det är precis så historien bakom detta projekt började. De tre vännerna Nicholas, Alberto och Federico bestämde sig en dag för att skapa en ny modern tolkning av den annars så klassiska italienska drycken Aperitivo.

Redan från början var målsättningen att skapa en produkt av hög kvalitet med helt naturliga råvaror och det är precis det VETZ erbjuder. Samtliga smaksättningar och kryddor är helt naturliga och man har inte tillsatt några färgämnen eller andra tillsatser. VETZ produceras hos ett destilleri strax utanför Turin vilket också är hjärtat för produktionen av många Aperitivos. Med VETZ vill vännerna hylla vänskapen och de möten mellan människor som skapar nya spännande relationer. Drinken Aperitivo Spritz har under de senaste åren slagit igenom i Sverige och nu kommer en Aperitivo i en helt egen kvalitetsklass som bas till den populära drinken.

VETZ Aperitivo är kryddig, len och frisk. Med toner av apelsin, tropisk frukt och ett blommigt avslut. En frisk aperitivo innan maten eller som drink i sin enkelhet med en isbit och en apelsinskiva. Servera till salta tilltugg så som parmesanchips eller Arancini-risottobollar.

VETZ Aperitivo
Pris 249 kr│Artnr på Systembolaget 5092201│700 ml│Alk. 11%

Drinktips!
VETZ Spritz
VETZ 6 cl
Prosecco 9 cl
Sodavatten 3 cl
Citronskiva
Is

Gör så här:
Fyll prosecco, sodavatten och VETZ i ett stort vinglas.
Toppa med rikligt av is och en citronskiva.