Jim Barrys krispiga riesling i ny årgång

Jim Barrys krispiga riesling i ny årgång

Nu kommer nya, purunga årgången 2023 upp på butikshyllorna av Jim Barrys Lodge Hill Riesling. När Jim Barry köpte Lodge Hill 1974 ville han göra den bästa rieslingen i regionen. Idag tävlar han med de bästa i världen.

Lodge Hill är en av de högst belägna vingårdarna i Clare Valley med en altitude på 480 meter över havet. Första årgången släpptes 1977 och sedan dess har vinet hyllats världen över. Vinet är gott nu man kan även lagras i flera år.

Jim Barry Lodge Hill Riesling 2023
169 kr | 750 ml | Nr 93102 | TSV lansering 5/4 | 7 200 flaskor

Ursprung: Clare Valley, Australien

Druvor: Riesling

Karaktär: Fin doft av citron, lime och kryddor. Torr, frisk och fruktig smak med inslag av citron, melon, färsk ingefära.

Passar till: Fisk, skaldjur och mat från det asiatiska köket. Mycket gott till kryddstarka, vegetariska rätter.