Wasabröd förstärker organisationen

Wasabröd fortsätter att visa bra resultat och ligger till och med juli månad 2007 tolv procent bättre än föregående år. Produktionen går för högtryck och en rad nylanseringar planeras. För att ytterligare förstärka Wasabröds framtida tillväxt-, lönsamhets- och produktpotential kommer Wasabröd att integreras i Barilla Bakery med start från den 1 oktober. Wasabröds produkter och starka varumärke kommer i detta sammanhang att spela en nyckelroll. I samband med detta kommer Wasabröds VD Patrik Andersson att tillträda en tjänst som President North Europe Division på ett företag utanför Wasa/Barilla. Patrik kommer att stanna i sin nuvarande tjänst till den 30 september. Wasavarumärket kommer även fortsättningsvis att drivas från Stockholm under ledning av marknadsdirektör Karin Brynell. För ytterligare information, kontakta: Karin Brynell, marknadsdirektör, 0703-84 11 13 Karin Nilsson-Malmén, Informationsansvarig, 0706-79 76 25