Peter Westling, CMO, Telavox

Telavox rekryterar ny CMO från Avanza

Telavox välkomnar Peter Westling, med ett imponerande track record inom varumärke, produkt och kommunikation, till ledningsgruppen som Chief Marketing Officer från och med februari 2024.

– Med en gedigen erfarenhet som tidigare CMO & CPO på Avanza de senaste 10 åren, där han framgångsrikt lett och utvecklat produkt- & marknadsstrategier för branschutmanaren, förväntar vi oss att Peter kommer att bli en central kraft i Telavoxs fortsatta tillväxt, säger Viktor Karlsson, CEO på Telavox.

Under sin tid på Avanza har Peter Westling framgångsrikt positionerat varumärket på en traditionellt konservativ arena vilket har lett till imponerande resultat och stark kundtillväxt. Dessutom har Peters tidigare delägarskap på Garbergs gett honom en unik förståelse för reklambranschen och kreativ marknadsföring. Denna erfarenhet kommer att vara ovärderlig när det gäller att stärka Telavox varumärke och skapa innovativa kampanjer som engagerar och inspirerar våra kunder.

– Jag är imponerad över det jag sett av Telavox, hittills. Allt från talang, kultur till marknadsframgång. Precis som många andra tekniktunga B2B-branscher ser jag att även Telavox kämpar med att förenkla sina budskap och erbjudanden. Jag ser fram emot att, tillsammans med sälj och produkt, förstå vad våra kunder behöver och vart vår marknad är på väg, säger Peter Westling, CMO Telavox

Telavox är övertygade om att Peters omfattande erfarenhet och strategiska insikter kommer att spela en avgörande roll i att stärka företagets närvaro på marknaden och ytterligare befästa Telavox som en ledande modern mobiloperatör för företag.

Om Telavox:

Telavox är en digital mobiloperatör som levererar kommunikationslösningar för företag och organisationer. Företaget erbjuder innovativa verktyg och plattformar för att förenkla och effektivisera kommunikationen både internt och externt. Med sina högteknologiska lösningar hjälper Telavox företag att öka sin produktivitet och skapa bättre kundrelationer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marthina Elmqvist,

marthina.elmqvist@telavox.com