Idag har Hövding full kontroll på sin molnväxel och kan ta ut värdefull statistik och kunnat förbättra sin kundservice.

Så förbättrade Hövding kundservicen med Telavox statistikverktyg

Med Hövdings dåvarande telefonileverantör var en hel del krångel. De drogs med ett invecklat och svårhanterligt system och utmaningar med att få ut relevant data. Men idag har de verktygen att möta sina kunder på deras villkor!

“Det var till exempel väldigt svårt att spela in en en enkel sak som ett välkomstmeddelande. Men en av de största bristerna var att vi bara kunde få ut relevanta KPI:er under öppettiderna. Vi kunde inte se om det ringde efter stängning. Och det måste man ju ha koll på”, säger Maria Berggren, Customer Service Manager på Hövding.

En annan aspekt var att säljarna var missnöjda med täckningen.

“De sitter inte bara på kontoret utan är mobila och har mycket dialog via mobilen. Då är det såklart viktigt att den kommunikationen fungerar smärtfritt”, säger Maria.

Hövding ansåg det fanns många brister i sin telefonilösning och vände sig därför till Advisera, som är en återförsäljare av olika företagstelefonilösningar. De framförde alla sina önskemål och Advisera erbjöd snabbt en leverantör som de tyckte matchade alla Hövdings behov.

Match made in heaven

“De sa att Telavox uppfyllde våra kriterier bäst och det var vi rörande överens om”, säger Maria.

När de kom igång med Telavox kunde Hövding äntligen ta fram all relevant statistik och få en värdefull inblick i kundernas beteendemönster.

“Det första jag gjorde var att ta ut statistik över när kunderna ringer och justera våra öppettider på telefonen. Jag upptäckte att förvånansvärt många ringer tidigt i veckan mellan 10-12.30. Nu har vi telefonen öppen ända till halv ett istället för att stänga vid lunch”, säger Maria.

Maria Berggren, Customer Service Manager på Hövding, tycker det är toppen att hon äntligen kan ta ut värdefulla KPI:er så hon och hennes team kan ge bättre service till kunderna.

Integration med Power BI

De har även gjort en integration mellan Telavox och Microsoft Power BI. Idag tycker Maria det är lättare att planera bemanningen och säkerställa kvaliteten på kundservicen.

“Vi vet när vi ska vara fler tillgängliga via telefon. Lättillgänglig data är oumbärlig för att kunna möta våra kunders behov”

Lättare att hålla ner kostnaderna

En annan sak Hövding uppskattar är att de själva kan justera mobildatan.

“Det är så smidigt att vi inte behöver binda upp oss på en viss mängd gigabyte utan att Telavox erbjuder en flexibilitet. Vissa månader surfar man mer och vissa perioder mindre. Om den tar slut ökar vi på mobildatan själva genom ett knapptryck i appen. Detta gör så att vi lättare kan kontrollera våra kostnader”, säger Maria.

Kundsupporten får Hövding via Telavox återförsäljare Advisera.

“Det är supersmidigt att få hjälp. Vi har en personlig kontakt som heter Björn Montnémery på Advisera. Han har stenkoll på våra behov och svarar alltid snabbt”, säger Maria.

Maria kan varmt rekommendera Telavox till andra företag.

“Om man önskar ett enkelt verktyg och full kontroll över sin molnväxel samt möjlighet att plocka ut avancerade KPI:er via Power BI så ska du ha Telavox!”