Svegros nya förpackningar

SVEGRO I NY FÖRPACKNING

Svegro har nyligen genomfört ett varumärkesarbete tillsammans med trend- och strategibyrån Hint. Grunden för arbetet har varit ett omfattande insikts- och strategiarbete med fokus på konsumentmönster och marknadens utveckling. Syftet har varit att ta fram agerbara insikter som gör Svegro fortsatt relevanta i samtiden och framtiden och ge riktning för produktutveckling och nya kategorier.

Arbetet har resulterat i en ny varumärkes- och kommunikationsplattform som lyfter fram Svegros gedigna, innovativa arv och kopplingen till smaker och mat. Som en del av arbetet får varumärket och produkterna nytt utseende. Den nya designen syftar till att göra Svegro mer tydliga och inspirerande i frukt- och gröntavdelningen.

“Svegro är bäst i Sverige på storskalig odling av hållbart, färskt grönt och det har vi varit sedan starten 1960. Men det finns många som fortfarande inte känner till oss. Svegro ska ta tydligare plats och vara ett starkt varumärke som inspirerar både butiker och kunder. “ Caroline Wetterstrand Marknads- och Försäljningschef, Svegro

“Svegro gör allt rätt enligt dagens konsument – man är ett genuint och värderingsdrivet varumärke som levererar färskt grönt odlat i Sverige, året om. Vårt arbete har varit att göra det kommunicerbart. Det uttrycks bland annat i den nya tag-linen 'Nyskördat från Sverige'.” Claes Bodén, Hint

Den nya strategin och identiteten är resultatet av ett längre samarbete mellan Hint och Svegro. Designbyrån Pond har varit ansvarig för den visuella identiteten.

Svegro är Sveriges ledande producent av färska örter, mikroörter och sallat. Odlingen sker ekologiskt i växthus på Färingsö utanför Stockholm. Bolaget grundades år 1960 och fokus på hållbarhet och innovation har skapat långsiktig framgång. Svegro har 80 ­­medarbetare och omsatte 200 miljoner år 2022.

Svegro är Sveriges ledande producent av färska örter. Odlingen sker ekologiskt i växthus på Färingsö utanför Stockholm. Bolaget grundades år 1960 och fokus på hållbarhet och innovation har skapat långsiktig framgång. Svegro har 75 medarbetare och omsatte 200 miljoner år 2023. För mer information, besök www.svegro.se.