ELISABETH HAGLUND ÄR NY STYRELSEORDFÖRANDE FÖR SKEPPARHOLMEN NACKA

ELISABETH HAGLUND ÄR NY STYRELSEORDFÖRANDE FÖR SKEPPARHOLMEN NACKA

Den 1 juli tillträder Elisabeth Haglund som ny styrelseordförande för Skepparholmen Nacka, spa- och konferenshotell med naturskönt läge vid hav och sjö.

Elisabeth Haglund har lång och gedigen erfarenhet inom hotell- och restaurangbranschen. Hon växte upp i Ulricehamn där hennes föräldrar drev Kurhotellet och hon fick tidigt sin första erfarenhet inom hospitality. Därefter följde språkstudier och utbildningar i Frankrike, Tyskland och Schweiz.

Efter flera säsonger på Hotel Derby i Davos anställdes Elisabeth 1982 som restaurangchef på Hotel Tylösand. Här gjorde hon en framgångsrik karriär som slutligen ledde till rollen som VD, en roll hon hade i 23 år. Genom åren har Elisabeth samlat på sig omfattande erfarenhet av styrelsearbete och har för närvarande flera betydande poster. Hon är styrelseordförande i AB Tylösands Havsbad, vice ordförande i Visita samt ledamot i BFUF, Svensk Turism och HOTREC. HOTREC, även kallat Hospitality Europe, är en paraplyorganisation för hotell, restauranger och liknande näringsverksamheter i Europa.

Elisabeth har ett stort engagemang för branschen och ser fram emot att bidra med sin omfattande erfarenhet i sin nya roll.

"Jag känner mig hedrad av uppdraget som styrelseordförande för Skepparholmen och ser med glädje fram emot att vara en del av detta projekt och att leda styrelsearbetet," säger Elisabeth.

Om Skepparholmen Nacka

Skepparholmen Nacka är en välrenommerad hotell- och spaanläggning som erbjuder förstklassiga tjänster inom boende, konferenser och spa. Beläget i en naturskön miljö, närmare bestämt mellan hav och sjö i Nacka.

Med en fantastisk utsikt över Stockholms skärgård, är Skepparholmen den perfekta platsen för både avkoppling och produktivitet. Skepparholmen Nacka är känt för sitt förstklassiga spa där besökare kan njuta av infinity pool, inomhuspool, bastu med panoramautsikt över havet, och ett brett urval av behandlingar.

För företag som söker en inspirerande plats för sina möten och konferenser, finns det ett brett urval av moderna och flexibla konferensrum utrustade med den senaste teknologin. Här kan man anordna allt från små möten till större konferenser och företagsevent.

Restaurangen erbjuder en kulinarisk resa med rätter inspirerade av årstiderna och säsongens råvaror. Med fokus på hållbara och lokala råvaror, kan gästerna njuta av smakfulla måltider medan de tar in de fantastiska vyerna.