Strawberry Living växer med 132 nya lägenheter i Storstockholm

Strawberry Living växer med 132 nya lägenheter i Storstockholm

Strawberry Livings dotterbolag Part-Time Home utökar nu sin verksamhet genom en nysatsning i Täby, strax norr om Stockholm. Tillsammans med fastighetsägaren Stadsvillan öppnas den 9 februari dörrarna upp till 132 helt nybyggda lägenheter. Med tillgång till gym, restaurang , co-working, parkeringsplatser och närhet till kommunikationer kommer detta lägenhetshotell att erbjuda ett urbant, bekvämt och praktiskt boende för både privat- och företagsgäster.

Part Time Home har sedan tidigare 400 lägenheter fördelade på två lägenhetshotell i Rotebro och Slagsta, Stockholm, där man under flera år varit ett mycket populärt val för företag och privatpersoner som vill ha ett prisvärt och funktionellt boende. 2019 blev Part Time Home uppköpt av Strawberry Living där Petter A Stordalen är majoritetsägare och valet att etablera sig just i Täby är ingen slump.

- Området runt Arninge där lägenhetshotellet ligger är i en mycket expansiv fas och det kommer hända massor av saker de kommande åren, det vill vi vara en del av. Dessutom är kommunikationerna till bland annat Kista, Danderyd och Sollentuna mycket bra vilket gör att vi kan erbjuda ytterligare ett val till våra kunder. Strawberry Living ska bredda sitt utbud de kommande åren, och att då få in lägenheter som dessa i Part Time Home med helt ny modern design och bekvämligheter som vi kan erbjuda till ett bra pris känns fantastiskt kul, säger VD i Strawberry Living, Mattias Stengl

Med tillskottet i Täby erbjuds ytterligare val till verksamhetens företagskunder men syftet är också att vända sig till nya målgrupper.

- Vi märker att våra lägenhetshotell är populära bland våra företagskunder, vilket vi såklart är jätteglada för och tror också att Täby kommer vara ett hotell som dels våra befintliga men också nya företagskunder kommer välja. I tillägg till det så ser vi en stor efterfrågan efter temporärt boende även för privatpersoner, t ex under renoveringar eller i glappet som ibland uppstår vid bostadsförsäljning. Här finns otroliga möjligheter där vi är med och underlättar för människor. Här ska vi erbjuda branschens bästa lösningar och kommer framöver lansera spännande samarbeten, säger VD i Part Time Home, Ida Kahn.

För mer information kontakta:Mattias Stengl, VD, Strawberry Living, +46 70 216 54 71, mattias.stengl@strawberryliving.se
Ida Kahn, VD Part-Time Home, +4610 762 47 11, ida.kahn@parttimehome.se

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell och närmare 17 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.