PwC:s Moa Bergqvist utsedd till “Upcoming Office Professional” 2016

PwC:s Moa Bergqvist utsedd till “Upcoming Office Professional” 2016

För femte gången delades Nordic Choice Hotels årliga utmärkelse, ”Upcoming Office Professional of the year”, ut i samband med konferensen Vidgade Vyer. Årets vinnare blev Moa Bergqvist, Chefsassistent på PwC.

Nordic Choice Hotels är preffered partner till EUMA, en Chefssekreterare/Chefsassistent-förening i Sverige. En del i samarbetet är bland annat att Nordic Choice Hotels instiftat en utmärkelse, ”Upcoming Office Professional of the Year”, som årligen delas ut i samband med Företagsuniversitetets konferens ”Vidgade Vyer”.

”Vidgade Vyer” äger i år rum på Operaterrassen i Stockholm 18-18 februari och i samband med kvällens Award Dinner 18 februari fick Moa Bergqvist ta emot årets utmärkelse från Ylva Ekmark, Director of Sales på Nordic Choice Hotels.

Motiveringen lyder:

”Moa har flera utmärkande egenskaper som gör henne stark och kompetent i sin roll. Hon är modig, nytänkande, kreativ och innehar en fantastisk analytisk förmåga som gör att hon alltid levererar konstruktiva förslag och lösningar inom alla områden. Moa är ödmjuk och empatisk men samtidigt alltid rak och tydlig och hon visar dagligen att hon har det som krävs för att kunna bidra, påverka och driva igenom förändringar.

Moa präglas också av en passion och ett brinnande intresse för att utveckla och förändra assistentrollen till nya nivåer - from good to great. Moa är helt enkelt ett föredöme för en modern Office Professional”

- Inom Nordic Choice har vi noterat att EUMA’s målgrupp ofta även är vår målgrupp. Rollen som sekreterare/assistent utvecklas och vi vill öka vår kunskap och insikt för att ge bästa service och samtidigt stödja EUMA’s verksamhet direkt och indirekt med våra tjänster och produkter. Vi vill lyfta uppmärksamheten för denna yrkesroll och har därför bl.a. instiftat en utmärkelse, ”Upcoming Office Professional of the year”, som delas ut i samband med konferensen ”Vidgade Vyer”. Vi ser detta samarbete som en långsiktig relation med syfte att skapa givande relationer, utbyte av erfarenheter så att vi på bästa sätt kan dela med oss av vår kompetens och ge bästa service säger Ylva Ekmark Director of Sales Sweden, Denmark & Finland.

Fakta
EUMA Sweden arbetar för att stimulera yrkesverksamma medlemmars utveckling genom bl a nätverkande, seminarier och företagsbesök. Läs mer om EUMA via denna länk: http://www.se.euma.org/?page=61382

Företagsuniversitetets konferens, ”Vidgade Vyer”, vänder sig till assistenter och sekreterare i privat näringsliv och offentlig förvaltning. På kvällen mellan de två konferensdagarna arrangeras en Award Dinner med bl.a. utdelning av utmärkelsen "Office Professionals Award" samt ”Upcoming Office Professional”.

Vinnare av utmärkelsen ”Office Professional Award” blev Nina Arkeberg, VD-assistent på Sveaskog AB

Kvällens konferencier var Tilde de Paula. Läs mer om konferensen på denna länk: http://www.foretagsuniversitetet.se/Utbildningar/Kurser-och-konferenser/Vidgade-Vyer

För mer information kontakta:
Ylva Ekmark, Director of Sales Nordic Choice Hotels, tfn: 070-879 82 16

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 184 hotell och 13 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotel, samt 15 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.