PRESTIGEFYLLT PRIS: Avalon Hotel blev korat till årets internationella hotell i Choice Hotels International. Foto: Bjørn Arild Wisth/Nordic Choice Hotels

​Prestigefyllt pris till Göteborgs hotellpärla

Avalon Hotel är årets internationella Choice-hotell.

Det är en stolt delegation från Nordic Choice Hotels som beger sig hem från den internationella Choice Hotels-konferensen i Las Vegas. Konst- och designhotellet Avalon Hotel i Göteborg blev korat till årets internationella hotell i hela koncernen med över 6800 hotell i världen.

“Med ett tydligt varumärke och en stark känsla för kvalitet, är Avalon älskat av gästerna. De är rankade topp tre av hotellen på TripAdvisor i Göteborg. Deras Net Promotor Score år 2017 var på imponerende 77, något som är extra imponerande då hotellet nyligen firade tioårsjubileum. Trots det är Avalon fortfarande i perfekt skick”, står det i motiveringen till varför Avalon vann priset.

- För oss betyder detta otroligt mycket. Ända sedan vi öppnade 2007 har vi lagt stor vikt vid att erbjuda gästerna en upplevelse utöver det vanliga. Något som också certifieringen som Sveriges enda Feng Shui-hotell visar. Att den här särprägeln också värderas av Choice Hotels International, är en stor inspiration för alla oss som jobbar på Avalon, säger hotellets VD och ägare Torbjörn L. Johansson.

Det var Nordic Choice Hotels koncernchef Torgeir Silseth samt grundaren Petter Stordalen som fick äran att ta emot priset på scenen i Las Vegas inför publiken.

-Det är så roligt att vinna priser, och att ett av våra 193 hotell uppmärksammas i konkurrensen med alla andra hotell inom Choice Hotels International gör oss väldigt stolta. Avalon förtjänar all ära för det arbete de har lagt ned för att få det här erkännandet. I dag hyllar vi alla avalonister, säger Silseth.

Avalon Hotel ligger mitt i centrala Göteborg och har 101 rum. Genom Feng Shui-certifieringen har man lagt extra vikt vid att både arkitektur och interiör inbjuder till en harmonisk upplevelse. Avalon Hotel är ett fristående konst- och designhotell inom Nordic Hotels & Resorts som är en del av Nordic Choice Hotels.

Regioner

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 16 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.