Pressinbjudan till Petter Stordalens seminarium i Almedalen

Onsdagen den 1 juli genomförs Petter Stordalens och Nordic Choice Hotels årliga seminarium i Almedalen. Årets tema är ”Arbetskraftsbristens möjligheter”. En panel bestående av arbetsmarknadsminister Ylva Johansson, moderaternas gruppledare Jessica Polfjärd, Arbetsförmedlingens generaldirektör Mikael Sjöberg och Samhalls VD Monica Lingegård kommer diskutera möjligheterna för de som står längst ifrån arbetsmarknaden.

Med besöksnäringens framgångar har brist på arbetskraft följt. Behovet är stort och kommer att öka kraftigt de kommande åren. Detta ställer krav på ett nytt förhållningssätt till rekrytering både vad gäller metoder och var man finner sin personal.

På plats på Clarion Hotel Wisby kommer en möjlighetsinriktad panel diskutera situationen och hur bristen på arbetskraft kan vändas till en möjlighet för de som idag står utanför arbetsmarknaden.

Seminariet leds av Petter Stordalen och Karin Adelsköld. På plats på scenen kommer också Frida Nilsson, känd från TV:s Kockarnas kamp, och Dessertmästarnas vinnare Joel Lindqvist att anta en kockutmaning.

Medverkande:
Petter Stordalen, Ägare, Nordic Choice Hotels.
Ylva Johansson, Arbetsmarknadsminister
Jessica Polfjärd, gruppledare Moderaterna
Mikael Sjöberg, Generaldirektör Arbetsförmedlingen.
Monica Lingegård, VD Samhall AB.
Frida Nilsson, Operations Head Chef, Clarion Hotel & Congress Malmö Live.
Joel Lindqvist, Head Pastry Chef, Clarion Hotel & Congress Malmö Live.
Karin Adelsköld, Moderator.

Tid och plats:
Tid: Onsdagen den 1 juli klockan 11:00-11:45
Plats: Clarion Hotel Wisby, Trädgården

Varmt välkomna!

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 179 hotell och 12 500 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotel, samt 10 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.