QUALITY HOTEL THE WEAVER: Photo: Sandra Larsson, Grafiska byrån.

Positiv bokningstrend markerar öppningen av Mölndals nya hotell

Efter ett år av restriktioner, minskat resande och inställda möten och konferenser så öppnade idag Mölndals nya hotell Quality Hotel The Weaver. Trots det tuffa läget för besöksnäringen så visar bokningsläget för hotellet att svenskarna förbereder sig på att samhället nu börjar öppna upp igen. Både bokningarna av rum och bord i restaurang Brasserie X överträffar alla förväntningar.

Idag klockan 11:00 öppnade Mölndals nya hotell Quality Hotel The Weaver. Ambitionerna för hotellet är stora. Efter många år av stiltje på hotellmarknaden i kommunen så är det tydligt att ett nytt hotell är efterlängtat från kommunens näringsliv och inte minst mölndalsborna själva.

- Jag vill inte sticka under stolen med att nervositeten varit stor inför öppning. Skulle hotellet gapa tomt de första månaderna? Skulle vi tvingas öppna utan restaurangverksamhet? När vi nu tittar på bokningsläget så är vi oerhört glada över att konstatera att intresset för hotellet är stort. Både restaurangen och rummen har fått mycket bokningar och de 1000 rum som vi nyligen släppte med särskilt öppningspris sålde snabbt slut. Det här visar att samhället nu börjar öppna upp igen och att vardagen snart är tillbaka för oss alla, säger Quality Hotel The Weavers VD och hotelldirektör Sara Lake.

Hotellet som ligger på klassisk mark i det gamla väveriområdet Krokslättsfabriker har gått all in på väveritemat. Till exempel så märks det i inredningen där allt från receptionsdiskar till lampor, stolar och textilier vittnar om platsens historia. Även namnet på hotellet är tänkt att påminna om vad som en gång skedde i området.

- Vi vill visa att även ett helt nybyggt hotell kan genomsyras av historia och ha en själ. Vi är därför oerhört glada över att vi på hedersplats i restaurang Brasserie X har en installation av en klassisk gammal fin vävstol. Vävstolen är skänkt till oss som minne av väverskan Ingrid Norrman som inte bara själv var en aktiv väverska utan som också inspirerade andra till att börja väva, inte minst genom den verksamhet som hon var drivande i där elever med synnedsättning lärde sig konsten, säger Sara Lake.

Quality Hotel The Weaver med sina 370 hotellrum och 15 konferenslokaler har med sitt fantastiska läge mellan vacker natur, Liseberg och ett näringsliv med världsrennomé höga ambitioner för sin verksamhet.

- Mölndal är den snabbfotade, kaxiga och kreativa kommunen som pushar hela västsverige framåt. Vi är väldigt glada över att nu öppna upp ett hotell här och bidra till kommunens attraktionskraft och skapa möjligheter för att fler ska upptäcka allt det fantastiska som erbjuds här, avslutar Lake.

För mer information kontakta:
Sara Lake, VD Quality Hotel The Weaver, +46 70 161 66 84

Hotellfakta:
Antal rum: 370
Antal konferenslokaler: 15
Restaurang och bar: Brasserie X
Gym: Fullt utrustat med fria vikter och maskiner.