Petter Stordalen korad till bästa Malmöambassadör

Petter Stordalen korad till bästa Malmöambassadör

Petter Stordalen blev igår vinnare av Malmö näringslivsgalas utmärkelse Bästa Malmöambassadör. Det var en mycket glad och rörd Petter Stordalen som inför 1500 galadeltagare tog emot priset.

- Jag älskar Malmö! Jag kommer fortsätta göra allt jag kan för att fler ska upptäcka staden. Det är inte en slump att jag har fyra hotell i Malmö och under nästa år öppnar ytterligare två; Quality Hotel View och Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Jag tror på Malmö och hotellen här kommer vara essensen av allt det fantastiska som jag tycker Malmö står för, säger en glad Petter Stordalen.

Malmö Stad som delar ut priset motiverade sitt val med: ”Petter Stordalen är en synnerligen driven entreprenör, med ett stort miljöengagemang som tydligt syns och märks i hans verksamhet. Under sin långa resa som entreprenör har han gått från småskalig verksamhet till att göra avtryck på de riktigt stora internationella arenorna. Petters egenskapade jordgubbsfilosofi handlar om att alltid göra det mesta möjliga av de chanser som ges; en inställning som utgör grunden för hela hans affärsfilosofi. Petter Stordalen deltar aktivt i Malmös utveckling och uttrycker stor kärlek till staden, vilket gör honom till en alldeles utmärkt ambassadör för Malmö”.

Priset delas årligen ut och går till den eller de personer, organisation eller företeelse, verkande i Malmö med omnejd, som genom sitt arbete, sitt sätt att agera eller på annat sätt visat sig vara en varm förespråkare av Malmö. Personen, organisationen eller företeelsen har på detta sätt stärkt den positiva bilden av staden Malmö.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 171 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 10 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.