Petter A. Stordalen hedras med prestigefyllt internationellt hederspris för sin insats i hotellbranschen.

Under den årliga konferensen Hotel Investment Conference Europe i London på tisdagen den 29 september, fick Petter A. Stordalen ta emot det ärofyllda priset ”The Hot.E Hall of Fame Award” för sitt arbete med Nordic Choice Hotels och företagets miljö- och hållbarhetsengagemang.

- Jag är mycket stolt över detta pris för att vår insats inom Nordic Choice Hotels uppmärksammats i Europa. Det är ett bevis på att man måste våga tänka stort. Vår framgång är inte ett resultat av tunga strategier och excelark. Vårt recept är enkelt. People, Planet och Profit, och i just den ordningsföljden, säger Petter A. Stordalen,ägare och styrelseordförande, Nordic Choice Hotels.

”The Hot.E Hall of Fame Award” delas ut av Burba Hotel Network som är världens största konferensarrangör för hotellbranschen med 120 arrangemang årligen över hela världen. Detta hederspris instiftades för att erkänna en investerare, utvecklare eller hotellchef för sin positiva inverkan på den europeiska hotellbranschen. Arrangemanget i London samlade 300 av Europas ledande hotellaktörer från 30 länder.

- Hotel Investment Conference Europe är en av de viktigaste mötesplatserna för europeiska chefer och investerare inom hotellbranschen. Det är därför även extra trevligt att nordiska aktörer lyfts fram. Det bidrar till att sätta både Nordic Choice och andra aktörer på karta

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 184 hotell och 12 500 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotel, samt 11 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.