Gänget bakom The Guilty Pleasure Cafe på Comfort Hotel Winn.Från vänster: Peter Haghjoo, Sanna Johansson, Karl-Martin Edin & Pär Lindsköld.

Nytt restaurangsamarbete i Umeå ska kicka igång stan efter pandemin

Comfort Hotel Winn rustar för tiden efter corona och tecknar nytt avtal med umeåkrögaren Peter Haghjoo. I sommar öppnar man tillsammans restaurangen The Guilty Pleasure Cafe i hotellobbyn.

Livet i Umeå ska igång igen och det med all kraft. Det är ambitionen när Comfort Hotel Winn nu tillsammans med krögaren Peter Haghjoo öppnar en helt ny restaurang på Skolgatan i centrala Umeå.

- Vi har under en tid förberett för en helt ny restaurangupplevelse på hotellet men vi ville inte göra det själva utan tillsammans med en krögare som vet hur man överraskar gästerna med god mat, kan Umeå och som lirar med oss på Comfort och våra gäster, säger hotellets VD Linda Jonsson .

Valet föll på krögaren Peter Haghjoo.

- Peter kvalar in på alla sätt. Han är lokal, han fattar vilka vi och våra gäster är och han har skapat ett unikt koncept som kommer att bidra till stämningen och känslan på hotellet. Målet är att utmana allt som har med regler att göra kopplat till mat och dryck och där man positivt utmanas när man tittar i menyn. Vi ska skapa ett rejält sug efter både Umeå, hotellet och maten, säger Jonsson.

Guilty Pleasure Caf\e öppnar i sommar men Innan dess ska restauranglokalerna byggas om, meny spikas och personal rekryteras.

- Comfort är lika galna som vad jag och mitt gäng är och därför känns det oerhört kul att göra detta tillsammans. Vi har höga ambitioner för Umeå och vi ska i allra högsta grad vara del i att utveckla den här stan vidare. Vi börjar med det vi kan och är duktiga på nämligen att se till att gästerna lämnar Skolgatan mätta, glada och utvilade efter en skön natt på hotellet och inte minst väljer att komma tillbaka, säger Guilty Pleasures ägare Peter Haghjoo.

För mer information kontakta:
Linda Jonsson, VD Comfort Hotel Winn, 070-695 03 43
Peter Haghjoo, ägare Guilty Pleasure, 070-275 15 42

Regioner

Comfort Hotel ® will give you what you need and skip the unnecessary. At more than 30 hotels in Norway, Sweden, Denmark and Lithuania we have great locations, selected service, urban design and great respect for Mother Earth. We don’t have room service or a minibar in our rooms, but we have a Barception in our lobby. It’s a combination of a bar, a reception, check-in and a deli. A great place to work, have your informal meetings, have a drink before your urban adventures, meet new people or grab something to eat. Our breakfast is for preparing and repairing. It’s basic, but we make sure to have all the essentials you need for a healthy kick start of the day. we strive to make your stay as easy as possible.Easy access. Easy on the wallet. Easy on the planet. Easy to enjoy.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.