Nu kan Nordic Choice Club-poängen betala resan till sol och värme

Nu kan Nordic Choice Club-poängen betala resan till sol och värme

Nordic Choice Club har ingått ett samarbete med resegiganten TUI. Nordic Choice Club-medlemmar kan därmed tjäna och använda bonuspoäng på charterresor med Fritidsresor och Star Tour.

- Nu kan du tjäna poäng medan du bor på hotell i Norden, t ex i samband med jobb, och använda dem till att ta med familjen eller dina vänner på semester till varmare breddgrader. Vi tror att detta kommer uppskattas mycket av våra 1 200 000 medlemmar, och ser samarbetet som ytterligare ett sätt att stärka vårt erbjudande till våra medlemmar i Nordic Choice Club, säger Torgeir Silseth, koncernchef Nordic Choice Hotels.

Förutom att kunna använda ihoptjänade poäng på resor söderut kommer också Nordic Choice Club-medlemmar få säsongsbaserade specialerbjudanden och rabatter på resor med TUI:s charterbolag i Skandinavien. TUI:s resenärer kommer också att få bra erbjudanden från Nordic Choice Hotels för bland annat övernattning på flygplatshotellen vid avresa och ankomst i samband med charterresa, samt specialerbjudanden och rabatter på hotellövernattningar på Nordic Choice Hotels i Norden och Baltikum.

- Vi ser en enorm potential med Nordic Choice Hotels som partner. Att driva sälj genom lojalitetsbyggande aktiviteter är ett win-win-koncept för oss, för Nordic Choice Hotels och för kunden, säger Bassam El Mattar, Distribution & Online Director för TUI Nordic.

Insamling av poäng i Nordic Choice Club vid köp hos TUI startar 8 mars 2016, och uttag är tillgänglig från den 1 april 2016.

- Vi ser fram emot ett fruktbart samarbete och jobbar kontinuerligt med att säkerställa kvaliteten och våra erbjudanden för medlemmarna i Nordic Choice Club. Detta är ett viktigt led i det arbetet, avslutar Silseth.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 184 hotell och 13 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotel, samt 15 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.