Nordic Choice i nytt samarbete för att skapa tryggare gästupplevelser

Nordic Choice i nytt samarbete för att skapa tryggare gästupplevelser

Förenkling för gästerna och färre kontaktytor blir resultatet när Nordic Choice Hotels med hjälp av den norska startupen Ordr inför digital lösning för beställning och betalning på hotellen.

Nordic Choice Hotels har de senaste åren lanserat ett stort antal digitala funktioner och tjänster som gör det smidigare för hotellens gäster. Bland dessa finns mobila hotellrumsnycklar, in- och utcheckning via bolagets app och dessutom att själv och digitalt kunna välja vilket av hotellets rum man vill bo i. Nu lanseras ytterligare en digital tjänst där startupen Ordr hjälper Nordic Choice Hotels att förenkla beställningar och betalningar på hotellen.

- Under coronapandemin har vi märkt att både användningen av digitala tjänster kraftigt ökat och att gästerna efterfrågat lösningar för snabbare och säkrare service. Tillsammans med startupen Ordr har vi hittat en lösning där våra gäster digitalt kan beställa och betala för bland annat mat och dryck. Detta minskar köbildning och därmed trängsel och det minskar kraftigt kontaktytorna mellan våra gäster och personal, säger Christian Lundén Director of Projects på Nordic Choice Hotels.

Den kontaktlösa tjänsten som till en början lanseras på ett 50-tal av Nordic Choice hotell i Norden, erbjuder gästerna att använda de egna mobiltelefonerna för att beställa och betala för mat och dryck och andra varor på hotellen. Servicen kommer också att vara tillgänglig för roomservice och för konferensgäster. Målsättningen är att tjänsten ska rullas ut på merparten av hotellen.

- Detta är verkligen en milstolpe för oss att ingå detta avtal med Nordic Choice Hotels. De senaste åren har vi jobbat dygnet runt för att få till en tjänst som branschen både behöver och tror på. Det här är en tjänst som aldrig varit mer angelägen och där vi ser en stor potential att både utveckla funktionaliteten och utrullningen i övriga Norden, säger Edwin Fjeldtvedt som är grundare och chef för Ordr.

Den nya beställnings- och betaltjänsten är ytterligare en i raden av åtgärder för att göra hotellgästernas besök trygga och säkra. Mer information om Nordic Choice Hotels arbete kring SafeStay finns att läsa här: https://www.nordicchoicehotels.se/safe-stay/

För mer information kontakta:
Christian Lundén, Director of Projects Nordic Choice Hotels, +46 70 666 82 92
Edwin Fjeldtvedt, daglig ledare för Ordr: +47 928 26 949

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.