Petter Stordalen på Nordic Choice Tour Helsingfors.

Nordic Choice Hotels vann europeiskt kommunikationspris

Då Europas främsta prisutdelning inom reseliv, HSMAI Europe Awards, arrangerades i Amsterdam utsågs Nordic Choice Hotels till vinnaren i kategorin “Communication”. Dessutom vann man priset för "Best Company Culture" för projektet Nordic Choice Tour.

- Nordic Choice Hotels är ett företag med högt i tak, stort spelrum och många goda historier. Detta är en mycket bra utgångspunkt för att skapa spännande kommunikationskoncept. Vår ambition är att kombinera traditionella PR-aktiviteter med kreativa stunts och kulturbyggande koncept som skiljer oss från konkurrenterna. Detta pris visar att vi lyckats med ambitionen om att vara Nordens mest spännande hotellbolag, säger Christine Viland, kommunikationsdirektör för Nordic Choice Hotels.

Bland det som lyftes fram på prisutdelningen var Nordic Choice Tour som genomfördes hösten 2016 och som samlade 5000 Nordic Choice Hotels-medarbetare. Under tre veckor firade ägaren Petter Stordalen och koncernchefen Torgeir Silseth medarbetarna med workshops, talkshows, prisutdelningar, middag och fest på 11 destinationer i Sverige, Norge och Finland. Dessutom arrangerades pressevent och kundmöten på samtliga destinationer.

I juryns motivering står det bland annat:

"Ägare och CEO har under en månad rest runt i Norden för att möta så många medarbetare och intressenter som möjligt och på det viset skapat en arena där de kan lyssna, lära, inspirera och bli inspirerade på en och samma gång. I kraft av sin enorma tillväxt visar detta att ledningen förstår hur man bygger kultur nedifrån och upp. Genom sina originella kommunikationskoncept lyckas Nordic Choice Hotels att förmedla sina budskap till både medarbetare, press, kunder och lokala intressenter på ett effektivt och kreativt vis.”

- Det är människor, inte miljoner, som skapar magiska hotellupplevelser. Dedikerade, duktiga och engagerade medarbetare är nyckeln till succé och vår viktigaste resurs. Därför investerar vi både tid och pengar i våra medarbetare. Det är också grunden till att vi prioriterar en månad till Nordic Choice Tour och att vi årligen arrangerar Vinterkonferensen för 3000 människor, säger Petter Stordalen, ägare och styrelseordförande för Nordic Choice Hotels.

Prisen delades ut i Amsterdam den 29 mars. Koncernens kommunikationsavdelning var på plats och mottog priset.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 13 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Vera Bartholdsson

Presskontakt Creative PR Advisor +46 76 108 01 32