Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar

Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar

Som första nordiska hotellkedja så lanserade Nordic Choice Hotels bokning av mötesrum online i december förra året. Den nya funktionaliteten testades då på åtta stycken hotell i Stockholm. Satsningen blev en succé och därför utökas nu antalet hotell till totalt sett 71 stycken i de nordiska länderna.

– Både nya och gamla kunder får nu större flexibilitet genom att små och stora möten äntligen kan bokas och betalas digitalt på fler av våra hotell i Norden. Några av fördelarna med att många hotell nu erbjuder detta digitalt är att våra kunder kan boka när som helst på dygnet och att de omedelbart får en automatisk bokningsbekräftelse, berättar Nordic Choice Hotels koncernchef Torgeir Silseth.

Feedbacken från det projekt som genomförts i Stockholm det senaste året där man på nio hotell kunnat boka mötesrum digitalt är väldigt positiv då mötesbokarna har kunnat genomföra sina bokningar när det passar dem och inte när fysisk personal är på plats och kan svara på förfrågningar.

– Många har nog tagit det för givet att mötesrum kan bokas digitalt på samma sätt som hotellrum men vi är faktiskt den första hotellkedjan i Norden som erbjuder våra kunder en sådan lösning. Online-mötesrumsbokning ger kunderna en bättre överblick över vad de beställer innan de beställer och dessutom slipper de vänta på den manuella hanteringen det krävt att få sin bokningsbekräftelse på mail, avslutar Silseth.

För att markera att fler hotell nu är bokningsbara online så erbjuder Nordic Choice Hotels gratis mötesrum den 9 november på hotell som erbjuder digitala mötesrumsbokningar för upp till 25 personer. Erbjudandet gäller endast bokningar gjorda från och med tisdag 20 oktober via den nya lösningen och där bokningsbekräftelse kan visas upp. Erbjudandet gäller så länge det finns mötesrum tillgängliga och dock längst till den 23 oktober.

Läs mer om bokning av digitala möten här:
bookameeting.se/sv/campaigns

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.