Nordic Choice Hotels tar action för att alla ska få en god jul

Nordic Choice Hotels tar action för att alla ska få en god jul

Det har blivit en tradition att de enskilda hotellen inom Nordic Choice Hotels samlar in julgåvor till utsatta barn. Till följd av covid-19 och den ensamhet som många känner så är behovet av uppskattning och en gåva större än någonsin. Nu startar årets viktigaste insamling.

För nionde året i rad genomför Nordic Choice Hotels initiativet Ensam julgran söker klappar på sina hotell runt om i Norden.

– Året vi snart lämnar har varit otroligt tufft för många, inte minst för dem som har hamnat i en krävande ekonomisk situation som en följd av corona. Med en annan jul som väntar för många familjer har initiativet Ensam julgran aldrig varit viktigare än i år, berättar Torgeir Silseth, koncernchef Nordic Choice Hotels.

Initiativet innebär att de enskilda hotellen samlar in julklappar i samarbete med en lokal organisation som arbetar för att stötta människor i en utsatt livssituation. Sedan 2012 har 415 000 julklappar samlats in till barn och vuxna i Norden.

– Det engagemang som Ensam Julgran skapar och den glädje människor som får bidra känner är oerhört rörande att se. Ett av julens viktigaste budskap är att ta hand om dem som finns omkring oss, och i år är detta extra viktigt, avslutar Torgeir Silseth.

Så bidrar du:

1. Köp en julklapp och slå in den. Tänk på att julklappen ska vara något som ett barn vill ha och önskar sig, inte bara något du tror att barnet behöver. Det får gärna vara en upplevelse! T ex brukar biocheckar vara uppskattade och passar dessutom till barn i olika åldrar.
  2. Slå in julklappen och skriv en lapp med information som beskriver vilken ålder eller vilka intressen som julklappen kan passa för. Till exempel: “God jul till dig som är 3-5 år och tycker om att leka utomhus. Julhälsningar från Pia”.
  3. Lämna julklappen under julgranen på närmaste Nordic Choice Hotel.

På dessa hotell kan du lämna din julklapp