Nordic Choice Hotels springer för UNICEF

Nordic Choice Hotels springer för UNICEF

Den 22-23 augusti radar 160 anställda vid Nordic Choice Hotels upp sig när företaget deltar i UNICEF:s löpartävling Stafesten. Syftet med tävlingen är att samla in så mycket pengar som möjligt till UNICEF:s viktiga arbete för världens utsatta barn.

Den gamla Bellmanstafetten har intagit ny skrud och genomförs nu som Stafesten. Tävlingen som benämns som Sveriges största stafett består av femmannalag där varje deltagare springer fem kilometer. Deltagande företag betalar en anmälningsavgift där 125 kronor per deltagare skänks till UNICEF. Utöver företag så deltar också idrottsföreningar och kompisgäng. I år ställer 160 anställda på Nordic Choice Hotels upp i Stockholm tillsammans med ett 40-tal medbjudna företagskunder och samarbetspartners. Nordic Choice kommer också ha deltagande lag i Göteborg och Malmö.

- UNICEF är en viktig partner för oss som företag och för våra gäster. Engagemanget har aldrig varit större och därför är det självklart för oss att delta i Stafesten. Det är ett fantastiskt sätt att samla personalen, partners och till och med en och annan stamgäst för att tillsammans springa och bidra till UNICEF:s viktiga arbete att förändra barns liv, säger Nordic Choice Hotels koncernchef Torgeir Silseth.

Stafesten genomförs i år på sex orter i landet, från Malmö i söder till Luleå i norr. Den 23 augusti springer merparten av Nordic Choice Hotels lag i Stockholm vid Stora Skuggan i Norra Djurgården. Första start sker klockan 17:30.

Utöver det fasta bidraget på 125 kronor per deltagare så skänker Nordic Choice Hotels ytterligare 300 kronor per löpare.

Nordic Choice Hotels har sam­arbetat med UNICEF sedan 2008. Utöver deltagandet i Stafesten så genomförs projektet Sweet Dreams som är inriktat på att stoppa människohandel och hjälpa barn i Kambodja att få en barndom fri från våld, övergrepp och utnyttjande.

- Varje gång en gäst checkar in på ett av våra hotell så bidrar de till att barn som utsatts för människohandel får en trygg natts sömn. Ett års insamling genom Sweet Dreams räcker till att under ett års tid driva fyra center i Kambodja för barn som utsatts för människohandel. Det här är viktigt och angeläget och jag är oerhört stolt över att vi tillsammans med våra hotellgäster bidrar till UNICEF:s arbete, avslutar Silseth.

Mer information:
Stafesen: http://stafesten.se/stafesten-for-unicef/
Nordic Choice samarbete med UNICEF: https://www.nordicchoicehotels.se/samhallsansvar/sweet-dreams/

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 16 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.