Studiolösning på Quality Hotel Friends, Solna.

Nordic Choice Hotels satsning på hybrid- och digitala möten skapar ny efterfrågan

Med närmare ett års erfarenhet av att erbjuda hybrid- och digitala möten har Nordic Choice Hotels hittat en modell för företag, myndigheter och organisationer som vill mötas och som inte låter sig begränsas av fysiska avstånd.

Efter nästan ett helt år utan större sammankomster, möten, kurser och konferenser har behovet av att träffa kollegor och affärspartners aldrig varit större. Nordic Choice Hotels märker en ständigt ökande efterfrågan på möten som kan genomföras i enlighet med restriktioner och myndigheternas råd.

- Vi antog snabbt utmaningen att hitta säkra och trygga lösningar för möten i en tid som präglas av restriktioner och avrådan från resor. Vi började därför redan för snart ett år sedan erbjuda streaming på vissa hotell. Det blev så populärt att vi tidigt insåg att vi var tvungna att expandera med fler och bredare erbjudanden. Vi samarbetar därför med både Zoom och nordiska teknikleverantörer för att säkerställa det mest professionella genomförandet av både små och stora möten, säger Bjørn Arild Wisth, vice koncernchef, Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels har också ingått ett avtal med den norska leverantören Neat, som höjer den digitala mötesupplevelsen till en helt ny nivå med en högkvalitativ röst- och rörelsesaktiverad kamera. Tillsammans med professionella teknikleverantörer kan man därför erbjuda unika, skräddarsydda möten på mer än 100 destinationer i hela Norden.

- Det mest efterfrågade nu är hybridmöten där deltagarna sitter i små grupper på olika platser, men samlas i samma möte. Vi har genomfört möten med deltagare i både olika städer och i olika länder och fått mycket god feedback om stabilitet, flexibilitet och hög teknisk kvalitet. Som en liten bonus har vi också skapat mat- och dryckesmenyer som gör att alla kan ha samma upplevelse, oavsett om du är i Göteborg, Trondheim, Stockholm eller Helsingfors, säger Anant Vithlani, försäljningsdirektör på Nordic Choice Hotels.

Tack vare de digitala lösningarna så har många möten kunnat genomföras trots rese- och mötesrestriktioner. Något som varit oerhört efterlängtat.

- Mitt under brinnande pandemi och i en situation då vi kanske mer än någonsin behövde mötas så hjälpte Nordic Choice Hotels oss att arrangera hybridmöten där vi band samman deltagare i Helsingfors, Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Allt funkade sömlöst där allt från teknik till mat var synkat och vi kunde genomföra vårt möte utan att att behöva resa, säger Catarina Molén-Runnäs, affärsområdeschef NCC Building Nordics.

För mer information, priser och kontaktuppgifter: https://www.nordicchoicehotels.com/globalassets/global/sales/hybrid-meeting/hybrid-meetings.pdf

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.