Nordic Choice Hotels stöttar Musikhjälpen

Nordic Choice Hotels samlade in över 200.000 kr till Musikhjälpen 2022

Till Musikhjälpens årliga insamling samlade Nordic Choice Hotels in över 200.000 kronor. Hotellkoncernen hjälpte till att samla in donationer till årets ändamål “För en tryggare barndom på flykt från krig” genom att bland annat auktionera ut en inspirationsföreläsning med Petter Stordalen. Dessutom startades en insamlingsbössa där tio presentkort på 10.000 kr lottades ut.

Auktionen med Petter Stordalen ser ut att bli den auktionen som samlat in mest pengar i Musikhjälpen 2022 och slutade på 153.500 kr. Insamlingsbössan i sin tur samlade in 64.100 kr, vilket genererar totalt 217.600 kr till Radiohjälpen. Musikhjälpen 2022 samlade in totalt 54 517 949 kr, vilket är den näst högsta summan sedan Musikhjälpen startade 2008.

- Att kunna engagera oss på det här sättet för en så viktig fråga känns riktigt bra. Att barn blir drabbade av vuxna som krigar med varandra är fruktansvärt, obeskrivligt och något som inte borde existera. Nu är vi ett steg närmare att kunna hjälpa många av de barn som är på flykt. Därför vi vill rikta ett stort tack till alla som budat på auktionen och skänkt pengar i vår bössa, säger Petter Stordalen, grundare av Nordic Choice Hotels.

Petter är en välkänd och uppskattad föreläsare som berättar om sin resa till att bli hotellmagnat, entreprenör och investerare. I föreläsningen som auktionerades ut kommer han dela med sig av sina bästa tips för att bygga kultur och skapa tillväxt samt inspirerande historier om krishantering och hur man som person och företag kan tackla utmaningar. Han gör endast ett fåtal föreläsningar på förfrågan varje år.

Under Musikhjälpens insamling lottade Nordic Choice Hotels även ut tio presentkort på 10.000 kronor vardera tillsammans med sitt dotterbolag Nordic Hotels & Resorts. Alla privatpersoner som donerade minst 50 kronor till koncernens bössa kunde vara med och tävla. Med över 220 hotell runtom i Norden och Baltikum, från Clarion Hotel Post i Göteborg och At Six i Stockholm till Villa Copenhagen i Köpenhamn och Sommerro i Oslo, finns det mycket för vinnarna att välja på. Presentkortet kommer att kunna användas till hela hotellens utbud – övernattningar, middagar, frukostar, spabesök och mycket mer.

Vinnarna av presentkorten att kontaktas individuellt mellan 19 och 23 december.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 39 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.